Thursday, Dec 24, 2020

صفحه نخست » طرح آلمان برای ممنوع کردن سلاح‌ اتمی و موشک‌های بالستیکی ایران

atm_122320.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

سفیر اسرائیل در برلین، جرمی ایساشاروف، حمایت کشور خود را از طرح آلمان مبنی بر دستیابی به توافقی گسترده تر با ایران اعلام کرد. وزیر امور خارجۀ آلمان، هایکو ماس، خواستار آن شد که مذاکرات جدید اتمی با ایران شامل برنامۀ موشک‌های بالستیکی این کشور بشود.

در چهارم دسامبر گذشته هایکو ماس خواستار یک توافق جدید اتمی با ایران شد. او گفت که توافق جدید باید دستیابی ایران به سلاح اتمی و موشک‌های بالستیکی را ممنوع کند.

سفیر اسرائیل در برلین گفته است که کشورهای امضاکنندۀ برجام باید در مذاکرات جدید خود با ایران نقش بی ثبات‌کنندۀ این کشور را در سوریه، لبنان، یمن و عراق در نظر بگیرند. ایساشاروف سپس ابراز امیدواری کرده است که همه متوجه این مطلب بشوند که بازگشت بی قید و شرط به برجام دیگر میّسر نیست و علاوه بر تولید و آزمایش موشک های بالستیکی توسط ایران باید نقض گستردۀ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای جدید با این کشور در نظر گرفته شود.

سفیر اسرائیل در عین حال از مشارکت فعال‌تر آلمان در خاورمیانه و همکاری راهبردی آن با اسرائیل ٧٥ سال پس از "شوآ" (قتل عام یهودیان توسط رژیم نازی) ابراز خرسندی و از همکاری راهبردی سه جانبه اسرائیل، آلمان و آمریکا در پی روی کار آمدن جو بایدن حمایت کرده است.

١٥٠ نمایندۀ حزب دموکرات آمریکا با امضای نامه‌ای از رئیس جمهوری منتخب این کشور، جو بایدن، خواستند که بدون هیچ شرطی به توافق اتمی با ایران (برجام) بازگردد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در این نامه نمایندگان دموکرات کنگرۀ آمریکا حمایت قاطع خود را از تمایل رئیس جمهوری جدید این کشور، جو بایدن، مبنی بر بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند. شمار امضاکنندگان این نامه به حدی است که کنگرۀ آمریکا قادر به مسدود کردن این تصمیم نخواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy