Wednesday, Dec 30, 2020

صفحه نخست » جانشین سلیمانی ترامپ و مقامات آمریکا را به ترور تهدید کرد

ghaani_123020.jpgایران اینترنشنال - اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در جلسه غیرعلنی مجلس در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی دونالد ترامپ و دیگر مقامات این کشور از جمله وزرای خارجه و دفاع و رییس سازمان سیا را به کشتن تهدید کرد.

قاآنی در جلسه غیرعلنی مجلس ایران گفت که آنان باید «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند؛ چرا که جمهوری اسلامی انتقام» قاسم سلیمانی را خواهد گرفت.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی، به دلیل صدور فتوای قتلش توسط آیت الله خمینی سال ها زندگی مخفیانه داشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین گفت: «آمریکایی ها تاکنون هم سیلی سخت افزاری خورده اند و هم سیلی نرم افزاری.»

او توضیح بیشتری در این باره نداد و افزود که «هدف اصلی» انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی خروج نیروهای آمریکا از منطقه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران این سخنان را در جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرده است. برخی از نمایندگان بخش‌هایی از دیگر سخنان او را بیان کرده اند اما متن کامل این سخنان منتشر نشده است.

محمد حسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس، نیز گفت که اسماعیل قاآنی در این جلسه «پیش‌بینی‌هایی» را درباره آینده منطقه بیان کرده است. برخی از دیگر نمایندگان نیز اعلام کردند که قاآنی بر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تاکید کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را درباره «انتقام» از کشته شدن او بیان کرده اند.

در همین حال حسن روحانی، رییس جمهور ایران، گفت که حمله به پایگاه عین الاسد در عراق «سیلی کوچکی» به آمریکا بود و قدم بعدی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

رهبر جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی از آمریکا «انتقام سخت» خواهد گرفت.

سپاه پاسداران در ۱۸ دی ماه ۹۸ به پایگاه عین الاسد حمله کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، ایران پیش از انجام این حملات، مقام‌های آمریکایی را از حمله موشکی سپاه پاسداران مطلع کرده بود و به همین دلیل، نیروهای آمریکایی فرصت داشتند که به پناهگاه ها بروند تا این حملات تلفات جانی نداشته باشد.

پس از این حمله، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران چندین بار اعلام کردند که تهران قصد جنگ با آمریکا را ندارد و فقط نیروهای آمریکایی باید از منطقه و به ویژه عراق خارج شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy