Thursday, Jan 14, 2021

صفحه نخست » رمزگشائی از ماجراى غسّال و امام جمعه، و سیدعلى و چوبدارش! رضا علامه‌زاده

allamehzadeh.jpgگندِ ماجراى چشم باز کردن، و "یک نگاه مهربانانه" به غسال انداختنِ جسد مصباح یزدى بیش از این درآمده است که نیاز به بیان مجدد داشته باشد. آن‌چه اما کمتر به آن دقت شده علتِ اصلى اعتراض چند تن از مقامات حکومتى و افرادى از قبیل حسین شریعتمدارى است به ملّاى چرندبافى که این ادعا را در تلویزیون مطرح کرده است.

اگر انگیزه واقعى آنان اعتراض به نشر خرافات از طریق تلویزیون مى‌بود باید روزى ده بار به حرف‌هاى بسیار خرافاتى‌تر و احمقانه‌تر که از دهان ملایان در تلویزیون و رادیو و منابر و مساجد درمی‌آید اعتراض مى‌شد.

یا اگر مثل مدیر کیهان معتقدند که مزخرفات امام جمعه تهران "برای برخی از بدخواهان به سوژه و دستاویزی علیه حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی و ملامت آقای صدیقی تبدیل شده است"، خودشان که بهتر مى‌دانند چندین دهه است که نه‌فقط پخشِ درى‌وری‌هاى ملایان در جامعه به خوراک روزمره‌ى رادیو تلویزیون‌هاى خارج از کشور تبدیل شده، بلکه یکى از معدود تفریحات سالمى است که براى مردم باقى مانده است! (ظریفی می‌گفت پخش وسیع چرندیات ملایان در رسانه‌های اجتماعی یکی از دلائل اصلی رشد این پدیده در میان آخوندهای بیت رهبری است چرا که هر کدام در هر فرصتی سعی می‌کند ادعائی مضحک‌تر و احمقانه‌تر طرح کند تا در این مسابقه‌ی بلاهت عقب نیافتد!)
پس چه رازى پشت پرده‌ى اعتراضات علنى آن هم از طرف کیهان شریعتمداری به امام جمعه تهران وجود دارد که او را به نوشتن غلط‌کردن‌نامه‌اى به این حد غلیظ واداشته است؟ غلط‌کردن‌نامه‌اى که یک بندش این است:
[اولاً جا نداشت که من کرامت آیت‌الله مصباح را در چنین چیزی بگویم. ثانیاً مطلب شاید خیلی دقیق نبود و غسال شاید دقیق نبوده نقل شد و من هم نقل را نقل کردم و از این نقل شرمنده‌ام، از خدا شرمنده‌ام، از مؤمنانی که ما گاهی باعث می‌شویم به شما زخم زبان بزنند شرمنده‌ام. از امام زمان و رسول‌الله عذرخواهی می‌کنم. ] کیهان چهارشنبه ۲۵ دیماه
همه‌ى قصه همین‌جاست. این ملاى بى‌شعور یادش نبود که "کرامات" را غیر از پیامبر و ائمه، تنها مى‌توان در مورد جانشین آنان، یعنى سیدعلى خامنه‌اى جعل کرد نه آن که آن‌را به هر آیت‌اللهى حتی در حد "آیت الله تمساح! " نسبت داد.
یکى از ریش‌بلندان یک جائى گفته بود اگر مى‌خواهید نظر رهبرى را بدانید کیهان شریعتمدارى را بخوانید (حالا اگر اسم آن عمامه‌دار حکومتی را به یاد نمى‌آورم مهم نیست چون همه‌شان سروته یک کرباسند!) هر که بود راست مى‌گفت. نمونه بارزش همین عذرخواهى سریع و بى‌چون‌ و چراى امام جمعه تهران است. نکته اما این‌جاست که نباید گمان کنید که این ملا از ترس شریعتمدارى این‌گونه به غلط کردن افتاده است.
خیر. تمام جیره‌خواران رهبرى مى‌دانند که "حضرت آقا" سایه‌سنگین‌تر از آن است که با دست متبرک خودش تو دهنى به آنان بزند. چوب را مى‌دهد دست چوبدارش تا با نوشتن سر مقاله‌اى در کیهان، ناخشنودى‌اش را به گوش طرف برساند. اتفاقا امام جمعه تهران یک بار دیگر هم از همین سوراخ نیش خورده بود.
ده سال پیش، همین ملا در تفسیر یکی از روضه‌خوانی‌های رهبری در مورد "حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه"، در تریبون نماز جمعه گفته بود:
"در ماه رمضان میهمان خدا هستیم و اوست که ما را دعوت کرده و در را نبسته است، لذا سراغ کسانی که از نظام جدا شد‌ه‌اند برویم و ببینیم درد و مشکل کجاست. " کیهان ۶ شهریور ۱۳۸۹
بلافاصله سیدعلی خامنه‌ای چوبدارش را خبر کرد تا دو تا کف‌دستی به امام جمعه تهران بزند! و شریعتمداری در همان شماره در سرمقاله کیهان نوشت:
"این بخش از سخنان خطیب محترم جمعه در فاصله اندکی پس از انتشار با سوءاستفاده مدیران بیرونی فتنه و عوامل داخلی آن روبرو شد که اظهارات ایشان را نشانه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن عوامل فتنه به عرصه سیاست و دلجویی!! از آنان تفسیر کرده بودند... "
و امام جمعه تهران مثل همین ماجرای لبخند جسد مصباح به غسّال، به سرعت به غلط کردن افتاد:
"روزنامه کیهان به حق پاسدار حریم ولایت است... انتشار به موقع این سرمقاله در روزنامه کیهان سبب شد تا دشمنان اسلام و رسانه‌های خارجی نتوانند هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای انجام دهند... ان‌شاء‌الله که کیهانی‌ها از یاران امام زمان (عج) باشند. " روزنامه مشرق ۱۴ شهریور ۱۳۸۹
چشم باز کردن یک جنازه، خیلى خرافاتى‌تر از "یاعلى" گفتن سیدعلى خامنه‌اى در وقت زائیده شدن از شکم مادرش که نیست!؟ ادعائى که امام جمعه قم از قول خواهر ناتنیِ او نقل کرده و علیرغم "مزخرفات" خواندن آن از طرف ناطق نوری و چندین ملّا و مکلّای دیگر، رهبر و چوبدارش - حسین شریعتمداری -گوینده‌اش را تقبیح نکردند چون این "کرامت" به نماینده امام غائب در زمین نسبت داده شده بود نه به کس دیگری جز "حضرت آقا"!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از [سایت عصرنو]، "از دور بر آتش" گاه‌نوشت‌های رضا علامه‌زاده



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy