Monday, Jan 18, 2021

صفحه نخست » خطر قریب‌الوقوع حکم اعدام دو روحانی در زاهدان

zahedan_011821.jpgایران اینترنشنال - وکیل مطلع از پرونده عبدالرحیم کوهی و محمدامین بلوچ‌زهی،‌ دو زندانی بلوچ در سیستان و بلوچستان،‌ می‌گوید با رد تقاضای آن‌ها برای اعاده دادرسی و توقف حکم اعدام، از خانواده این زندانیان خواسته شده برای ملاقات آخر به زندان بروند.

مصطفی نیلی،‌ وکیل دادگستری،‌ روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه در صفحه توییترش نوشت کوهی و بلوچ‌زهی با خانواده‌هایشان تماس گرفته و از آن‌ها خواسته‌اند برای «مقالات آخر» به زندان زاهدان بروند.

او اضافه کرد: «متاسفانه حدود ده روز پیش تقاضای اعاده دادرسی ایشان در دیوان عالی کشور بر اساس ماده ۴۷۴ رد شد.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نیلی همچنین خبر داد که از ابراهیم رییسی،‌ رییس قوه قضاییه، خواسته ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری در مورد پرونده این دو زندانی اعمال شود، اما پاسخی به این درخواست داده نشده است.

این ماده قانون آیین دادرسی کیفری این اختیار را به رییس قوه قضاییه می‌دهد که در زمینه جلوگیری از «خلاف شرع بین»، برای توقف حکم ورود کند.

او در توییتی دیگر اضافه کرد «گویا» در تماسی که با خانواده این زندانیان گرفته شده تا روز پنجشنبه به آن‌ها مهلت داده شده است.

همزمان علی مجتهدزاده،‌ وکیل دادگستری،‌ نیز در توییترش نوشته است مولوی علی احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری از استان سیستان و بلوچستان، نیز در نامه‌ای به رییسی از او خواسته با در نظر گرفتن اعمال این ماده قانونی،‌ پرونده این زندانیان را مجددا بررسی کند.

بلوچ‌زهی و کوهی زندانیان بلوچ هستند که با اتهام‌های سیاسی و امنیتی به اعدام محکوم شده‌ و در زندان مرکزی زاهدان به سر می‌برند.

پایگاه خبری هرانا نوشته آن‌ها «مدرس علوم دینی» در منطقه سرباز هستند که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

این دو روحانی اهل سنت شهریورماه سال گذشته با اتهام «محاربه» و عضویت و همکاری با «گروهک‌های مخالف نظام» توسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم شده بودند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است این دو زندانی برای اجرای حکم اعدام به بخش قرنطینه زندان منتقل شده‌اند.

مصطفی نیلی، وکیل،‌ در توییترش ضمن هشدار درباره اجرای حکم نوشته است: «برای اجرای حکم اعدام هیچ‌گاه دیر نمی‌شود،‌ ولی اگر اجرا شود و بعد مشخص شود که اشتباهی در این رای رخ داده امکان جبران نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy