Tuesday, Jan 19, 2021

صفحه نخست » سقوط ۷۰ درصدی شاخص کل بورس تهران جمعیت بزرگی را فقیرتر کرد

burse.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - حسن روحانی از شورای عالی بورس خواست که برای بازگرداندن تعادل به بازار سهام تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند. سقوط هفتاد درصدی ارزش شاخص‌ کل بورس تهران ته مانده دارایی‌های سهامداران خُرد را از بین برده و بعضاً اعتراض‌های آنان را باعث شده است.

در این حال، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بار دیگر استعفای خود را به وزیر اقتصاد فرهاد دژپسند تسلیم کرد که البته هنوز با موافقت وی روبرو نشده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

حسن قالیباف اصل تأکید کرده که او در چهارم آذر ماه گذشته خواسته بود که از عضویت در هیئت مدیره و ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار استعفاء کند و امروز نیز مجدداً استعفای خود را تسلیم وزیر اقتصاد و دارایی کرده است. او علت این تصمیم را "اقدام‌های سیاسی و ورود غیرحرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولان به بازار سرمایه" اعلام نمود که به گفتۀ وی "اُفت و خیز شدید شاخص کل بورس تهران" را در پی داشته‌اند.

از مرداد ماه گذشته تاکنون بیش از یک میلیون ۱۵۰ هزار واحد از ارزش شاخص کل بورس کشور ریزش کرده است. ریزش ۷۰ درصدی ارزش شاخص بورس جمعیت قابل توجه‌ای از سهامداران خُرد را فقیرتر از پیش کرده که به دعوت دولت و برای جبران فقر مفرط به خرید سهام شرکت‌های زیان‌ده دولتی در بازار بورس روی آوردند تا از این طریق دولت بتواند بخشی از کسری بودجۀ خود را جبران کند.

فرهاد دژپسند که امروز سه شنبه سی‌ام دی ماه برای بررسی دلایل ریزش سهام بورس در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، شرکت کرد وزیر صنعت و بانک مرکزی را مسببان این وضع خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy