Wednesday, Jan 20, 2021

صفحه نخست » رئیس جمهورى آمريكا که پس از مراسم تحلیف از پنجره کاخ سفید فرار کرد را بشناسیم

farar_012021.jpgالعربیه - در سال 1828، ایالات متحده آمریکا شاهد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور بود.

در آن رقابت‌های انتخاباتی، جان کوینسی آدامز رئیس جمهور وقت ایالات متحده نتوانست موقعیت خود را برای دومین دور ریاست جمهوری حفظ کند.

او در برابر «اندرو جکسون» نامزد حزب دموکرات شکست خورد.

***

1.jpg
جون كوينسی أدامز
***

طبق وب سایت کتابخانه کنگره آمریکا، آدامز با 501 هزار رای مستقیم و 83 رأی در کالج انتخاباتی در برابر آندرو جکسون 643 هزار رای مستقیم و 178 رأی کالج انتخاباتی، شکست خورد . جکسون در آن دوره به عنوان هفتمین رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده آمریكا مراسم سوگند را یاد کرد.

فرار رئیس جمهور جدید از پنجره کاخ سفید

یک سال بعد در روز چهارم مارس سال 1929 واشنگتن دی سی، میزبان مراسم تحلیف اندرو جکسون بود.

حدود 21 هزار نفر برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید قبل از آغاز به کار آمده بودند.

***

2.jpg
تصويری از جلوی کنگره در روز 4 مارس 1829

***

جکسون به سمت ساختمان کاپیتول در پایتخت آمریکا پیاده رفت او برای اجتناب از تماس با جمعیت انبوهی که برای استقبال از او و شرکت در مراسم تحلیف آمده بودند،ترجیح داد از درپشت وارد ساختمان شود. جاکسون سخنرانی را آغاز کرد و سپس قول داد که به حقوق، قانون و حاکمیت دولت احترام بگذارد. او همچنین متعهد شد که از قدرت، مقام و جایگاه خود سوء استفاده نکند. رئیس جمهوری همچنین بر تمایل خود برای رسیدگی به مسئله حقوق بومیان تأکید کرد.

پس از پایان سخنرانی تحلیف، جکسون تصمیم گرفت تا رسم قدیم توماس جفرسون در باز کردن درهای کاخ سفید برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری ضیافت پس از مراسم تحلیف را احیا کند اما مراسم استقبال از مهمانان در کاخ سفید در سال 1829 با مراسم پیشین بسیار متفاوت بود، زیرا حدود 20 هزار نفر از جمله سیاستمداران، روزنامه نگاران، افراد مشهور و شهروندان عادی برای دیدار و استقبال از رئیس جمهوری جدید و شرکت در ضیافت به کاخ سفید آمده بودند.

3.jpg
آندرو جاکسون
***

چیزی که اتفاق افتاد این بود که با ورود جکسون به کاخ سفید، مکان با هرج و مرج روبرو شد زیرا برخی از مهمانان با کفش‌های آغشته به گل و لای خود بر روی صندلی‌ها و میزها صعود کردند، برخی دیگر هنگام تلاش برای ملاقات با رئیس جمهوری به گشت و گذار بین اتاق‌ها ساختمان کاخ سفید حرکت می‌کردند و ظروف و وسایل زیادی را می‌شکستند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

از طرف دیگر، کاخ سفید شاهد مواردی از غش کردن تعدادی از زنان و درگیری فیزیکی بین مردان بود که منجر به جراحات زیادی شد. در این میان کارکنان وخادمان کاخ سفید برای متوقف کردن وضعیت هرج و مرج، نوشیدنی‌ها، مانند آب میوه‎ها و نوشیدنی‌های الکلی را به پارک کاخ سفید منتقل کردند، در نتیجه تعداد زیادی از مردم در باغچه کاخ سفید به نوشیدن مشغول شدند اما در این میان در ورود و خروجی ساختمان با جمعیت زیادی که با هم درگیر شده بودند مسدود شد.

4.jpg
تصاویری از آندرو جکسون
***
5.jpg

در بحبوحه این وقایع و فشار جمعیت که هر کدام از افراد آن تلاش می‌کرد رئیس جمهوری را از نزدیک ببیند، آندرو جکسون رئیس جمهوری بین دیوارهای کاخ سفید در میان جمعیتی بزرگ گیر افتاده بود. برخی از کارکنان تلاش کردند او را از در پشت ساختمان خارج کنند اما موفق نشدند تا اینکه خود جاکسون و تعدادی از اعضای کنگره برای فرار از جمعیتی که آنها را احاطه کرده بود، از پنجره کاخ سفید فرار کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy