Sunday, Jan 24, 2021

صفحه نخست » یورش و تیراندازی ماموران نیروی انتظامی به سوی اهالی کلاهدوز در ایرانشهر + فیلم

triandazi_012421.jpgایران اینترنشنال - کمپین فعالین بلوچ از یورش ماموران امنیتی به منطقه کلاهدوز شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان و تیراندازی به سمت مردم خبر داده است.

به گزارش کانال تلگرامی این کمپین، حمله روز یکشنبه ماموران انتظامی، سپاه پاسداران و لباس شخصی‌ اطلاعات به این منطقه به بهانه «مبارزه با قاچاق سوخت» بوده است.

کمپین فعالین بلوچ به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «مردم برای دفاع از خود با سنگ با ماموران امنیتی درگیر شده و آنها را فراری دادند.»



بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی با تهدید شهروندان، اعلام کردند که «بار دیگر به منطقه یورش خواهند برد.»

گزارشی از تعداد تلفات احتمالی یا بازداشت‌شدگان منتشر نشده است.

به نوشته این کمپین، شماری از شهروندان ایرانشهر گفته‌اند یورش و تیراندازی ماموران امنیتی برای تحت الشعاع قرار دادن «تخریب مصلای اهل سنت»‌ این شهر صورت گرفته است.

در اردیبهشت گذشته نیز کمپین فعالان بلوچ از کشته شدن یک کودک ۱۷ ساله و دو نفر دیگر در ایرانشهر به دست نیروی انتظامی خبر داده بود.

این کمپین گزارش داده بود دانیال براهوایی، ۱۷ ساله، و همچنین محمد و مهدی پوریا، ۱۸ و ۲۰ ساله، در حمله نیروی انتظامی به خانه آنها کشته شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

اما دادستان این شهر اعلام کرد این افراد «مسلح بوده» و هنگام «سرقت یک خودرو در درگیری با ماموران انتظامی» کشته شدند.

همچنین روز پنجشنبه ۱۳ آذر، سه عضو بسیج اهل روستای آبادان ایرانشهر در نخلستان‌های این روستا، به اشتباه از سوی ماموران لباس شخصی مبارزه با مواد مخدر با شلیک مستقیم کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy