Saturday, Jan 23, 2021

صفحه نخست » فرانسه برای سومین قرنطینه سراسری آماده می‌شود

france24.jpgرادیو بین المللی فرانسه - همزمان با شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در اغلب کشورهای اروپایی، هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» امروز یکشنبه بیست و چهارم ژانویه، با اتکا به اظهارات منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری در گزارشی تاکید کرد که فرانسه خود را برای سومین قرنطینه سراسری آماده می‌کند.

با اینکه شمار مبتلایان به گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه حدود ۱/۴ درصد از کل موارد ابتلا روزانه را تشکیل می‌دهد، به احتمال فراوان مقام‌های دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جهش‌یافته بریتانیایی، سومین قرنطینه سرارسری را برای روزهای آینده تدارک می‌بینند.

هفته نامه «لو ژورنال دو دیمانش»، با یادآوری اینکه مقامات دولت فرانسه هنوز رسما خبری در این مورد منتشر نکرده اند، تاکید می‌کند که برخی از آن‌ها به این هفته نامه گفته‌اند که کشور خود را برای برقراری سومین قرنطینه سرارسری آماده می‌کند.

«ژورنال دو دیمانش» در شمارۀ امروز خود، یکشنبه بیست و چهارم ژانویه، می‌نویسد که بر اساس اظهارات این مقام ارشد دولت فرانسه، تصمیم وضع سومین قرنطینه سراسری در آستانه تصویب است و در حال حاضر فقط در مورد شرایط و ضوابط آن بحث میشود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بر اساس اظهارات همین منبع، قرار است امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه هفته آینده (۲۷ ژانویه) رسما سومین قرنطینه سراسری در این کشور را در یک گفتار تلویزیونی به مردم اعلام کند.

«ژورنال دو دیمانش» همچنین می‌نویسد که به احتمال زیاد سومین قرنطینه سرارسری در فرانسه از پایان هفته آینده آغاز خواهد شد و دست کم برای سه هفته ادامه خواهد یافت.

در همین حال، ژان-میشل بلانکه، وزیر آموزش و پرورش فرانسه نیز به «ژورنال دو دیمانش» گفته است که در صورت آغاز سومین قرنطینه سرارسری، مدارس این کشور تعطیل نخواهند شد.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز پنجشنبه (۲۱ ژانویه) در یک کمیسیون سنای فرانسه با اشاره به افزایش آمار گونه جهش‌یافته ویروس کرونا گفته بود که این موضوع می‌تواند در استراتژی دولت برای مبارزه با همه‌گیری کرونا در روزها و هفته‌های آینده تاثیر جدی بگذارد.

از سوی دیگر، در پی شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا، قرار است طی روزهای آینده پروازهای بین‌المللی به مقصد اروپا از برخی از کشورها که «پر خطر» توصیف شده‌اند، از جمله برزیل، به حالت تعلیق درآید.

در حال حاضر ممنوعیت رفت و آمد در فرانسه از ساعت شش عصر تا شش صبح که در تاریخ ۱۶ ژانویه وضع گردید، همچنان ادامه دارد. تمامی موزه‌ها، سینماها ، تئاترها، رستوران‌ها و بارها در این کشور همچنان بسته هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فرانسه، تا پایان روز شنبه ۲۳ ژانویه، شمار کل جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۷۲ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است. شمار کل مبتلایان در فرانسه نیز بیش از ۳ میلیون نفراعلام شده است. در حال حاضر حدود ۲۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بخش عمومی و نزدیک ۳ هزار تن دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های فرانسه بستری هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy