Wednesday, Jan 27, 2021

صفحه نخست » سرنخ‌های جدید از ترور شهید محسن فخزی‌زاده و انفجار نطنز

fakhrizade_012721.jpgایسنا نوشت: رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی درباره نتایج بررسی ترور شهید فخری‌زاده گفت: سرنخ‌های خوبی درباره‌ی این حادثه به دست آمده و رصدهایی صورت گرفته و همه مقصران بدانند و مطمئن باشند که در این باره ذره‌ای اغماض صورت نمی‌گیرد.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرنخ‌های بسیار مهم و خوبی درباره ابعاد ترور شهید فخری‌زاده به دست آمده است، گفت: کمیسیون امنیت ملی در آینده نتایج بررسی‌های خود را به مسئولان ارائه خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی در توضیح آخرین وضعیت‌های صورت‌گرفته درباره‌ی عوامل ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های متولی موضوع به ویژه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از اولین ساعات وقوع این حادثه تلخ و تاسف‌بار همه تلاش و تمرکز خود را برای بررسی ابعاد آن قرار دادند تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت و نتایج موثری به همراه داشت که از آنها سپاسگزاری می‌کنم.

ذوالنوری: «ترور» فخری‌زاده کار اسرائیل است، انفجار نطنز نتیجه نفوذ

ایندیپندنت فارسی - دو ماه پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای-نظامی و هفت ماه پس از وقوع انفجار در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس از شناسایی عاملان این دو پرونده خبر داد و در نهایت هر دو موضوع را به اسرائیل نسبت داد.

جماران به نقل از مجتبی ذوالنوری نوشت: «افرادی که در «ترور» فخری‌زاده نقش داشتند شناسایی و از طریق اینترپل برای دستگیری آنها اقدام شده است. مرحله دوم پرونده‌های متعددی در دستگاه امنیتی و قوه قضاییه تشکل شده و عامل اصلی و در حقیقت عاملان ترور را اسرائیل می‌دانیم.»

در آخرین روایت از نحوه کشته شدن فخری‌زاده گفته شده بود که او با سلاح هوشمند و ماهواره کشته شده و کسی در محل حاضر نبوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، عامل انفجار تیرماه در تاسیسات مونتاژ سانتریفیوژ در نطنز را «نفوذ و خیانت داخلی» اعلام کرد و گفت عاملان شناسایی شدند و مسیر ردیابی و مجازات آنها ادامه دارد.» ذوالنوری تاکید کرد که در این ماجرا هم دست «نظام سلطه و رژیم صهیونیستی» آلوده است و انتقام می‌گیریم.

ذوالنوری در این اظهارات عواملی که ادعا می‌کند «شناسایی» شده‌اند را معرفی نمی‌کند و به این نکته اشاره نمی‌کند که نفوذ در چه بخش‌های انجام شده است.

پیش‌تر نیز مقامات جمهوری اسلامی این اقدامات «خرابکارانه» را به اسرائیل نسبت داده بودند.

مقامات اسرائیل این اتهام را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. اما همواره موضوع نفوذ اطلاعاتی عمیق اسرائیل در ایران مطرح بوده است. سرقت آرشیو هسته‌ای از آپارتمانی در جنوب تهران از جمله شواهد آن است.

در مورد کشته شدن فخری‌زاده در هفتم آذرماه در منطقه آبسرد دماوند چند روایت متناقض ارایه شده و هنوز روشن نیست او چگونه کشته شده است.

وزارت اطلاعات نیز که گفته بود به زودی گزارشی در این زمینه منتشر می‌کند، هنوز نه در مورد مرگ فخری‌زاده اطلاعاتی منتشر کرده و نه در مورد دلیل انفجار در نطنز.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy