Saturday, Feb 13, 2021

صفحه نخست » انفجار مهیب در نزدیکی مرز ایران و افغانستان + فیلم

fire_021321.jpgرادیو بین المللی فرانسه - گزارش‌ها از آتش‌سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه در نزدیکی مرز ایران و افغانستان، در نزدیکی شهر هرات، خبر می‌دهند. ویدئوها و تصاویر منتشر شده از دامنه گسترده آتش‌سوزی و انفجارها و فرار مردم برای فاصله گرفتن از محله آتش‌سوزی حکایت دارند.

این آتش‌سوزی حوالی ظهر روز شنبه ۲۵ بهمن به وقت محلی رخ داد. احتمال می‌رود این آتش‌سوزی خسارات مالی فراوانی بر جای گذارده باشد. به گفته مقام‌های هرات، برای پایان دادن به این آتش‌سوزی از ناتو و ایران، در بالاترین سطح، درخواست کمک‌رسانی شده است. وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد این وزارتخانه در حال پیگیری وضعیت اتباع ایرانی و چگونگی بروز آتش‌سوزی است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

استاندار هرات در افغانستان اعلام کرد: آتش سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه نزدیک مرز جمهوری اسلامی ایران و در نزدیکی شهر هرات ادامه دارد و تلاش برای مهار حریق گسترده در جریان است. تیم‌های نجات به محل حادثه اعزام شدند.

شاهدان در مرز دوغارون از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب خبر دادند. پس از این انفجار، شعله‌های آتش به سرعت در حال پیشروی بوده و همین امر موجب شد تا گمرک دوغارون تخلیه شود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یک تانکر گاز که از ایران به گمرک اسلام‌قلعه در افغانستان، وارد شده بود، منفجر شده است.

به گفته برخی منابع خبری، بر اثر این آتش‌سوزی برق وارداتی ایران از هرات قطع شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع محلی گزارش داده است که در جریان این آتش ‌سوزی، چندین تانکر حامل سوخت مواد نفت و گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان منفجر شده است. شاهدان عینی گفته‌اند شعله های آتش به شدت زبانه می کشد.

وحید قتالی، استاندار هرات، گفته است از کشور همسایه، ایران، برای مهار آتش گسترده، درخواست کمک شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گزارش داد: همه ظرفیتهای موجود در تایباد از جمله مراکز درمانی، بهداشتی برای ارایه خدمات در آمادگی کامل هستند و نیروهای آتش نشانی شهر تایباد با هشت دستگاه خودرو و بیش از ۳۰ نیروی امدادرسان در مرز دوغارون مستقر شده‌اند.

هنوز از تلفات احتمالی و خسارات این آتش‌سوزی اطلاعی در دست نیست.

گمرک مرزی اسلام قلعه در ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات و در نزدیکی مرز ایران با ایران قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy