Wednesday, Feb 24, 2021

صفحه نخست » "مرد بی‌چهره" داعش در آلمان محکوم شد

دویچه وله - یک دادگاه عالی منطقه‌ای آلمان یکی از همدستان سازمان تروریستی "دولت اسلامی" (داعش)، مشهور به "ابو ولا" را به ۱۰ سال و نیم حبس محکوم کرد. او متهم به سازماندهی سربازگیری از آلمان برای داعش بوده است.

dw.jpgدادگاه عالی منطقه‌ای سِلِه مرد ۳۷ ساله با تبار عراقی را به دلیل عضویت در سازمان تروریستی "دولت اسلامی" گناهکار شناخت. دادگاه می‌گوید، در طول جلسات رسیدگی قضایی ثابت شده که "ابو ولا" انسان‌های جوان، به ویژه از منطقه غرب آلمان و ایالت نیدرزاکسن را به افراط‌گرایی اسلامی سوق می‌داده و آنها را به منطقه جنگی داعش اعزام می‌کرده است.

در این پرونده، سه متهم دیگر نیز به چهار تا هشت سال حبس محکوم شدند. یکی از این متهمان، فرد مهاجم سوءقصد بازارچه کریسمس برلین را برای مدتی در خانه خود مخفی کرده است. در سوءقصد تروریستی ۲۰۱۶ برلین ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

وکلای مدافع متهم "ابو ولا" با استدلال نقص شواهد اثباتی، خواستار آزادی و یا مجازاتی خفیف برای موکل خود شده بودند. رسیدگی قضایی به این پرونده حدود سه سال و نیم زمان برد.

حدود سه سال پیش در آلمان در پی آن جدل لفظی میان دو سلفی در شبکه‌های اجتماعی، بویژه در کانال ویدیویی یوتیوب، چهره‌ی ابو ولا قابل رویت نبود و او همواره از پشت نشان داده می‌شد. از این رو بینندگان به ابو ولا لقب "مرد بی‌چهره" داده‌ بودند.

ارسال یک "سیگنال قوی"

لامیا کدور، اسلام‌شناس آلمانی، حکم دادگاه را هشداری قوی به موعظه‌گران جهادگرا ارزیابی کرد.

او در مصاحبه با رادیو "دویچلند فونک" گفت که این موعظه‌گران افراطی در آلمان همچنان فعال هستند. همه‌گیری کرونا باعث شده که آنها هر چه بیشتر فعالیت‌های خود را به شبکه اینترنت انتقال دهند.

از نظر این اسلام‌شناس، برای جلوگیری از افزایش شمار افراد رادیکالیزه شده، باید نیروهای تحقیق و مراقبت را افزایش داد و برای موارد نفرت‌پراکنی و پرخاشگری مجازات‌های شدیدتر در نظر گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy