Saturday, Feb 27, 2021

صفحه نخست » خسارات نامزدی مطهری!

motahari_022621.jpgهادی یاسمنی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان «خسارات نامزدی مطهری!» درباره‌ی اعلام نامزدی علی مطهری برای انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: به تازگی علی مطهری برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام نامزدی کرده است. قبل از هر چیز نگارنده به استقلال نسبی شخصیت وی اذعان می‌کند اما احساس ایشان مبنی بر مفید بودن حضور در این عرصه از چند نظر محل اشکال اساسی است. شاید بتوان یکی از ریشه‌های اصلی بسیاری از مشکلات جاری جامعه را خاندان‌سالاری موجود در کشور دانست. یکی از انحرافات بدخیم بعد از انقلاب ۵۷. باید از ایشان پرسید اگر فرزند آقای مرتضی مطهری نبودند، آیا احتمال آن وجود داشت که ایشان در عرصه‌ی قدرت سیاسی کشور حاضر باشند، چه برسد به اینکه به مقام نمایندگی یا نائب رئیسی مجلس برسند؟ حضور فرضی ایشان در رقابت پیش رو، نه در جهت کاهش وخامت این ناهنجار سیاسی - اجتماعی که در جهت تقویت آن است.

مساله‌ی دیگر تفکرات بسته‌ی فرهنگی ایشان است که به نوعی روح حاکم بر سیاست‌های جاری در این حوزه را نمایندگی می‌کند. از ابعاد گسترده‌ی خسران‌آفرین این سیاست‌ها (که بخشی از آن را جناب نصیری در مصاحبه با جناب مطهری تبیین کرد) و ظلم ناشی از آن به غیر معتقدان به حجاب به واسطه‌ی اکراه و مشقاتش و به معتقدان به حجاب به واسطه‌ی بی اجر کردن عملشان که بگذریم، این که سیاست‌های بسته‌ی مذکور که مصداق اصلی آن مساله‌ی حجاب اجباری است، ابزاری پنهانی و قوی در توجیه حفظ الیگارشی حاکم شده است، خود دلیل اثبات خسارت حضور احتمالی افراد توجیه‌گر و مدافع این سیاست ها چون جناب مطهری در این عرصه است.

سومین دلیل هم عدم تجربه‌ی قبلی اجرایی ایشان است که این سوال جدی را ایجاد می‌کند که واقعا و انصافا چطور ایشان با وجود چنین نبود سابقه‌ای حتی به ذهنشان خطور کرده می‌توانند مفید واقع شوند، اگر فاجعه نیافرینند؟ همچنان درد تجربیات مشابه در جامعه‌ی ایران جاری است به ویژه اثرات مدیریت برخی انقلابیون بی تجربه و با اعتماد به نفس در سالیان پس از پیروزی انقلاب.

به هر حال شایسته است صرف جذابیت حضور در چنین عرصه‌ای یا فواید احتمالی آن در ذهن جناب مطهری، مانع دیدن خسارت‌های آن نشود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy