Thursday, Mar 18, 2021

صفحه نخست » تصاویر ماهواره‌ای از عملیاتی شدن یک سایت موشکی در ایران

sattelite_031821.jpgرادیو فردا - فاکس نیوز روز چهارشنبه خبر داد این شبکه به تصاویر ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد٬ سایت زیرزمینی موشکی در«خورگو» استان هرمزگان، پس از ساخت جایگاه‌های جدید پرتاب موشک، تقریبا عملیاتی شده است.

طبق این گزارش،تصاویری که توسط «مکسر تکنولوژیز» تهیه شده،‌ نشان می‌دهند که چهار حفره در منطقه کوهستانی ایجاد شده است و تجزیه و تحلیل جداگانه‌ حاکی است که سه تا از آنها در مرحله نهایی برای نصب سکوهای موشکی قرار دارند.

براساس این گزارش، ساخت این سایت موشک‌های بالستیک سه سال پیش آغاز شد اما در ماه‌های اخیر، جایگاه‌های پرتاب سریع دو موشک بالستیک، تکمیل شده است.

ایتی بار لوی، یک تحلیلگر ارشد اینتل لب به فاکس گفته است، با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و همچنین توپوگرافی، در صورت عملیاتی شدن کامل این تاسیسات، «خنثی کردن آنها با روش‌های معمول کار آسانی نخواهد بود.»

در دی ماه سال جاری رسانه‌ها در ایران از رونمایی یکی از پایگاه‌های «راهبردی موشکی» نیروی دریایی سپاه پاسداران در سواحل خلیج فارس خبر دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فرمانده سپاه نیز در آن مراسم گفته بود که «تاسیسات نگهدارنده» موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه رونمایی شد که در آن «ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آنها» وجود دارد.

آمریکا و کشورهای غربی توسعه موشک‌های بالیستیک جمهوری اسلامی را یکی از عوامل بی ثبات کننده منطقه می‌دانند و خواستار مذاکره برای اعمال محدودیت‌هایی بر این برنامه هستند.

مقام‌های حکومت ایران اما برنامه موشکی خود را دفاعی می‌دانند و گفت‌وگو درباره برنامه موشکی را رد کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy