Saturday, Mar 20, 2021

صفحه نخست » پیام نوروزی خامنه‌ای:‌ از انتخابات بیشتر خواهم گفت

E585FBDA-830E-41DE-B9F1-DB9E715EBC82.jpeg رادیو زمانه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰ خود اعلام کرد در سال ۱۳۹۹ «جهش تولید» در حد قابل‌قبولی در ایران تحقق یافته هرچند به اندازه مورد انتظار نبوده است. او سال جدید را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرد. او گفت: «جهش تولید در بخش‌هایی تحقق پیدا کرد، اگر چه در حد انتظار نه.

یعنی در آن جاهایی هم که این شعار تحقق پیدا کرد که غالبا در کارهای زیربنایی و سازندگی و امثال اینها بود، نتیجه‌ آن در اقتصاد عمومی کشور و در معیشت مردم مشهود نشد.» خامنه‌ای همچنین به ستایش از آنچه که او «مقابله با تحریم‌های حداکثری دشمن» توصیف کرد، پرداخت و گفت: «دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکا درصدد به زانو درآوردن ملت ایران بودند. البته ما می‌دانستیم که ملت می‌ایستد و آنها شکست می‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها و رفقای اروپایی‌شان، فشار حداکثری شکست خورده است.» فشار حداکثری به مجموعه تحریم‌های بین المللی گفته می‌شود که پس از خروج دولت آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷/ هشت می‌۲۰۱۸ علیه حکومت جمهوری اسلامی و نهادها و شرکت‌های وابسته به آن آغاز شده و با وجود تغییر رئیس جمهوری در ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه دارد.

ادعاهای خامنه‌ای در این پیام نوروزی در حالی است که اقتصاد ایران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با رشد منفی مواجه بوده است. خامنه‌ای در بخش دیگری از گفته‌های خود درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، با تأکید بر روی کارآمدن «مدیریت‌های جدید و احتمالا تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی»، امسال را برای نظام جمهوری اسلامی سالی بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار قلمداد کرد و گفت: «به زودی درباره انتخابات بیشتر خواهم گفت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy