Friday, Apr 2, 2021

صفحه نخست » سخنان آسد علی خامنه ای در باره قرارداد ۲۵ ساله با چین: من در این مورد صاحب نظر نیستم!؛ ف. م. سخن

B1755443-5C05-4EE4-ACED-6407FF567E3A.jpegبسم الله الرحمن الرحیم

قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز یک صحبت هایی در رابطه با کشور دوست ما جمهوری چین و قرارداد ۲۵ ساله ای که وزیر محترم خارجه با آن ها امضا کرده است پیش آمده و یک عده هم بدون این که بدانند محتوای قرار داد چیست طبق معمول، تحت تاثیر دشمنان جمهوری اسلامی شروع به اعتراض کرده اند. یک آقایی هم در تلویزان سخنانی به ما منسوب کرد که گویا جناب لاریجانی از طرف ما برای عقد قرارداد به چین رفته است.

چند نکته را باید توجّه داشت؛ اوّلاً وقتی یک چیزی مصوّبه‌ی دولت محترم هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کند، بنده در این قضیّه سررشته ندارم یعنی تخصّص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم، چون نظرات کارشناس‌ها در این قضیّه‌ی عقد قرارداد با چین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحب‌نظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحب‌نظر نیستم لکن اگر دولت محترم و وزارت خارجه اش تصمیم بگیرند، من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم.

هیات دولت است، هویج که نیست؛ نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته.

نکته ی دوم که باید به آن توجه بشود این است که اینجانب با این جسم ناقص ام، طبق قانون اساسی کشور، هیچ پُست و مقام و مسوولیتی در کشور ندارم. آیا شما دیده اید که تا کنون من شخصا چیزی را با کشوری امضا کنم؟ اگر ایرادی در کار هست بروید با آن کس که امضا کرده بحث کارشناسی بکنید. من کاره ای نبوده ام و نیستم و فقط حمایت می کنم.

نکته ی سوم این که شایع کرده اند که چینی ها قرار است نفت را ببرند به جای اش زباله ی اتمی بدهند! یا پنج هزار سرباز در حاشیه ی خلیج فارس مستقر کنند! یا منابع جمهوری اسلامی را غارت کنند و به جایش اسباب بازی به ایران صادر کنند!

این ها لاطائلاتی ست که دشمن و صهیونیسم می خواهد در دهان ملت بیندازد تا آن ها علیه حکومت اسلام بشورند غافل از این که ملت با پشت دست به دهان شان می کوبد (تکبیر حضار).

شما تصور کنید نظر کارشناسان این است که یک مشت زباله را وسط کویری که نه آب دارد نه نان دارد نه کشت و زرع دارد دفن کنند و ما هم نفت صادر کنیم! کدام عقل ناقصی چنین کار مثبتی را نفی می کند؟ یا پنج هزار سرباز در حاشیه ی خلیج فارس آیا مانع گستاخی امریکایی ها و دشمن نخواهد شد؟ لذا من از عزیزان می خواهم که بدون آگاهی و کارشناسی اظهار نظر نکنند.

این که دولت به فکر حجم کارهای مجلس بوده و وقت آن ها را برای بررسی این موضوع تلف نکرده این هم موضوعی است که من در آن تخصص ندارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy