Saturday, Apr 3, 2021

صفحه نخست » بالا گرفتن بگو مگوهای انتخاباتی در سپاه

43DF6275-53AC-4B50-8AF0-AF730DB231D2.jpegرادیو فردا - پس از آنکه معاون سیاسی سپاه پاسداران تایید کرد که سعید محمد «به دلیل تخلف» از مقام فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برکنار شده است، دفتر آقای محمد با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را «تحلیل شخصی» اعلام کرد.

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه، در مصاحبه‌ای که روز شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه، در خبرگزاری فارس وابسته به سپاه منتشر شد، اعلام کرد که منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.»

او همچنین تاکید کرد که سپاه از کاندیداتوری سعید محمد و «هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات» حمایت نمی‌کند.

علاوه بر سعید محمد که اکنون مشاور فرمانده کل سپاه است، رستم قاسمی، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه نیز اعلام کرده است که در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران کاندیدا خواهد شد.

آقای قاسمی تاکنون از مسئولیت خود استعفا نداده است ولی نیمه اسفندماه سال گذشته، پس از افزایش خبرهای درباره کاندیداتوری سعید محمد، رسانه‌های ایران گزارش دادند که با حکم حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا از سعید محمد به حسین هوشی سادات سپرده شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در آن زمان، آقای محمد خود نیز با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد که «از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم».

با وجود این ادعا، استعفای او از همان زمان مورد تردید قرار گرفت و پس از چندی حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت کنار رفتن سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا به دلیل تخلفات او بوده و آقای محمد «اصلا در فضای اصولگرایان مطرح نیست».

با این حال آقای ترقی پس از چندی حرف خود را پس گرفت و گفت اظهاراتش درباره تخلفات سعید محمد درست نبوده است.

سعید محمد در جوابیه‌ای که به معاون سیاسی سپاه داده به این موضوع نیز اشاره کرده و گفته است این حرف‌ها تکرار حرف‌های آقای ترقی بوده و «این قبیل اخبار با شیطنت رسانه ای تنطیم و نشر» شده است.

سعید محمد که دارای سوابق مدیریتی متعددی در شرکت‌های وابسته به قرارگاه «خاتم الانبیا» مانند گروه «سپاسد» بود، از مهرماه سال ۹۷ به عنوان فرمانده این قرارگاه منصوب شد.

از نیمه دوم سال گذشته، گزارش‌هایی درباره کاندیداتوری او منتشر شد و برخی کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به نفع او فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه که اکنون مسئول قرارگاه جنگ نرم است، از حامیان کاندیداتوری سعید محمد است.

در هفته‌های گذشته، با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از دو ماه دیگر، بیش از پیش نام سپاه پاسداران در پیوند با این انتخابات مطرح شده است.

در همین راستا، علاوه بر نام سعید محمد و رستم قاسمی، نام‌هایی چون حسین دهقان، مشاور نظامی آیت‌الله خامنه‌ای، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و محسن رضایی که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند برای نامزدی در این انتخابات به میان آمده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy