Tuesday, Apr 6, 2021

صفحه نخست » "ظریف نسبت به جان خود و خانواده اش نگران است"

zarif_040521.jpgرادیو پیام اسرائیل - در محافل خبری تهران این گمان قوت گرفته که محمد جواد ظریف به شدت بیم دارد که کوتاه مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری و پایان دوران خدمت حسن روحانی، عوامل تندرو رژیم که به احتمال زیاد دولت آینده را به دست خواهند گرفت و قدرت بیشتری بدست خواهند آورد، در صدد نابود ساختن او از صحنه سیاسی برآیند تا همانند محمود احمدی نژاد او را خاموش کنند.

به گفته این محافل، که خود را از آشنایان نزدیک ظریف معرفی می کنند، او بیم دارد که انتقام جویی تندروها از او، به کنار گذاشتن وی از صحنه سیاسی رژیم محدود نشود، بلکه در صدد بازداشت و محاکمه او برآیند تا فشار بیشتری بر جناحی که "اصلاح طلب" و یا "میانه رو" توصیف گردیده،آورده و درس عبرت بیاموزد و صدای خود را خاموش کند.

این محافل به رادیو پیام اسرائیل گفتند که ظریف اخیرا به شماری از نزدیکان خود گفته است که زندگی سختی دارد و از جانب تندروهای رژیم به او هشدارهای نگران کننده ای داده شده است.

ظریف بیم دارد که در پایان دوران ماموریتش، او را به جاسوسی و یا تماس با دشمنان اسلام و حکومت متهم سازند. چنین اتهامی جان او را شدیدا به خطر می اندازد.

ظریف در سال های خدمت خود در مقام وزیر امور خارجه، و برحسب وظیفه خود، با شماری از سیاستمداران آمریکایی و از جمله جان کری وزیر خارجه دولت پرزیدنت اوباما، تماس ها و مذاکرات زیادی داشته که موجب خشم تندروهای رژیم قرار گرفته است.

یک منبع خبری گفته است که ظریف در سفرهای خود به خارج، با احتیاط و پرده پوشی بسیار، احتمال اقامت در یکی از کشورهای خارجی را مورد بررسی قرار داده است. دو کشوری که مورد توجه او قرار دارد ایالات متحده و کانادا می باشد. ولی بعید است که آن کشورها حاضر به پذیرش ظریف و خانوادۀ او باشند.

سه سال پیش ظریف مورد حملات شدید تندروهای رژیم قرار گرفت و ناچار شد سیاست خود را ۱۸۰ درجه تغییر دهد و از یک دیپلمات میانه رو، به یک عامل تندرو مبدل شود و به دفاع از سیاست های خامنه ای بپردازد و نقش "ماله کش" را برای توجیه سیاست های شخص خامنه ای و جناح اصولگرا را ایفا کند. ولی جناح تندرو به او هشدار داده که اگر با تجدید تماس ها با آمریکا بر سر برجام، در صدد برآید پیشنهادهای آشتی جویانه را برای پیشبرد گفتگوها با ایالات متحده مطرح سازد، جانش به خطر خواهد افتاد و از این رو ممکن است قصد مهاجرت داشته باشد.

بی تردید، مقاله اساسی امروز روزنامه کیهان (دوشنبه) نیز ممکن است بر شدت نگرانی ظریف بیافزاید. حسین شریعتمداری در مقاله خود خواستار محاکمه و مجازات حسن روحانی گردیده که به چه اجازه ای پیشنهاد انجام رفراندوم مطرح ساخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy