Tuesday, Apr 6, 2021

صفحه نخست » ویدیو: سرقت ۱۰ کیلو برنج با سلاح کلاشینکف در ایران

ricetheft_040721.jpgالعربیه - ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد دو مرد مسلح به سلاح نیمه خودکار کلاشینکف به فروشگاهی در یکی از شهرهای ایران حمله کرده تا یک کیسه برنج و چند مرغ یخ‌زده به سرقت ببرند.

سارقان مسلح با استفاده از یک قبضه سلاح نیمه‌خودکار و در حالی که چهره خود را پوشانده بودند، سه مرد جوان حاضر در فروشگاه را ناچار به نشستن در گوشه‌ای کردند. همزمان یکی از سارقان یک کیسه 10 کیلویی برنج و نفر دیگر چند مرغ یخ‌زده با خود بردند. سارقان پس ازآن و برای پنهان کردن ردپای خود، اقدام به شکستن یک صفحه نمایش موجود در این فروشگاه را که گمان می‌رود بخشی از سیستم دوربین مداربسته باشد، کردند.

گفته شده که این سرقت صبح روز 18 فروردین 1400 در میدان کوثر شهر کرمان رخ داده ولی العربیه فارسی نمی‌تواند مستقلا صحت این اطلاعات را تایید کند.

سرقت مسلحانه از فروشگاه‌های مواد غذایی در ایران امر تازه‌ای نیست و اتفاقات مشابه پیش از این بارها در ایران رخ داده بود. در یکی از آخرین موارد مشابه پلیس آگاهی مشهد از دستگیری یک باند سه نفره خبر داد که با سلاح «وینچستر» اقدام به چندین فقره سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی این شهر کرده بود.

براساس آمارها بیشترین سرقت مسلحانه از فروشگاه‌ها در ایران مربوط به طلافروشی‌ها، فروشگاه‌های موبایل‌فروشی و لوازم خانگی است. تعدادی از این حوادث قربانیانی هم در پی داشته‌اند و گاه بر اثر تیراندازی، صاحبان فروشگاه‌ها و یا مشتریانشان زخمی یا کشته شده‌اند.

سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی اما تنها مختص ایران نیست و در دیگر کشورها هم رخ می‌دهد هر چند گاهی پایان داستان این سرقت‌ها با آنچه در ایران رخ می‌دهد متفاوت است.

همزمان با کریسمس 2020 یک پلیس نیکوکار در منطقه سامرست ایالت ماساچوست آمریکا به جای آن دو زنی که اقدام به سرقت مواد غذایی را دستگیر کند، صورتحساب آنها را پرداخت کرد.

یکی از شعب فروشگاه مواد غذایی «استاپ اند شاپ» منطقه سامرست با تماس با اداره پلیس منطقه به آنها اطلاع داد دو زن در این فروشگاه هستند که مقداری مواد غذایی را درون چند کیسه گذاشته و می‌کوشند بدون پرداخت صورتحساب از این فروشگاه فرار کنند.

یک افسر پلیس به نام «مت لیما» که به محل حادثه اعزام شده بود پس از مشاهده این دو زن و دو کودک همراه آنها، علیرغم آنها را در حین ارتکاب جرم دیده بود، از دستگیری آنها صرف‌نظر کرد.

او به رسانه‌ها گفت که پس از رسیدن به فروشگاه متوجه شده که این دو زن بیکار هستند، اوضاع مالی مناسبی ندارند و مواد غذایی را با هدف سیر کردن شکم فرزندانشان سرقت کرده‌اند.

او به جای دستگیری آنها، حکم ممنوعیت ورود مجددشان به این فروشگاه را صادر کرد ولی همزمان از جیب خودش برایشان یک کارت هدیه 250 دلاری خرید تا آنها بتوانند از فروشگاه دیگری مایحتاج خود را تهیه کنند. فرماندهی پلیس سامرست از این اقدام این افسر نیکوکار تجلیل کرده و او را نمونه یک پلیس خوب و شرافتمند معرفی کرد.

مت لیو درباره این حادثه گفت: «من دو دختر خردسال دارم؛ همسن کودکانی که همراه این دو زن بودند. این موضوع سبب شد دلم برایشان بسوزد. مطلع شدم که این دو زن جایی کار نمی‌کنند و این مواد غذایی که به سرقت برده بودند را برای شام شب کریسمس می‌خواستند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy