Wednesday, Apr 7, 2021

صفحه نخست » روحانی: به آمریکا فحش بدهید که نگذاشت واکسن کرونا وارد ایران بشود نه به دولت

rouhani.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز پنج‌شنبه نوزدهم فروردین مدعی شد که آمریکا و تحریم‌های این کشور باعث شدند که واکسن کرونا وارد ایران نشود و از این بابت فحش را باید به این کشور داد نه به دولت او.

روحانی گفت: واکسن کرونا را "به موقع و به مقدار زیاد هم سفارش دادیم، اما، پول با یکی دو ماه تأخیر منتقل شد و به همین دلیل نوبت ما در کوواکس عقب افتاد. " روحانی سپس افزود: "مقصر این اتفاق هم آمریکا است، باید فحشش را به آمریکا بدهند اما به بخش درمان و دولت حمله می‌کنند. "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

روحانی سپس تصریح کرده است که "در یک مورد ده میلیون دُز واکسن قرار بوده وارد [کشور] شود اما جلوگیری کردند. همچنین شانزده میلیون دُز واکسن خریداری کردیم که مرحله‌ای وارد می‌شود. " او سپس گفت: "از هند هم خریداری کردیم و پول را هم پرداخت کردیم اما می‌گویند قوۀ قضائیه مانع شده است. "

روحانی سپس ابراز امیدواری کرد که "تا دو ماه دیگر واکسن وارد کشور شود. " وی همچنین "خودکفایی" جمهوری اسلامی ایران را در فنون مختلف "خصوصاً در بهداشت" غرورآفرین خواند.

حسن روحانی اشاره‌ای به سخنان رهبر حکومت مذهبی ایران، علی خامنه‌ای، نکرد که صریحاً خرید واکسن کرونا را از آمریکا و انگلستان و دیگر کشورهای غربی منع کرد. روحانی توضیح نداد که چرا هند از شرکای مهم تجاری ایران برغم دریافت پول از ارسال واکسن خود به ایران خودداری کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy