Sunday, Apr 11, 2021

صفحه نخست » ۲۵۰۰ یورو؛ حقوق ماهانه روحانیان ایرانی ناظر بر ذبح مرغ

chiken_040921.jpgایران وایر ـ خبرگزاری فارس نامه‌ای را منتشر کرده که در آن حقوق ماهیانه روحانیان اعزامی از ایران به ترکیه برای نظارت بر ذبح حلال، ماهانه ۲۵۰۰ یورو تعیین شده است.

این نامه روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، از سوی «پیمان فلسفی»، مدیرعامل «مرکز حلال جهانی»، تحت عنوان تعهدات مالی و خدماتی مربوط به خدمات مرکز حلال جهانی» و خطاب به واردکنندگان مرغ از ترکیه صادر شده است.

در تصویری که خبرگزاری فارس از این نامه منتشر کرده، مشخص شده که رونوشتی از آن نیز برای «رضا تقوی»، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

همچنین در این نامه شماره حساب «رضا تقوی» و فرد دیگری به نام «محمود طالاری» نزد بانک «قرض الحسنه مهر ایران» نیز ارائه شده تا واردکنندگان مرغ از ترکیه برخی مبالغ را به حساب این افراد واریز کنند.

مطابق این نامه، واردکنندگان مرغ از ترکیه باید معادل ریالی مبلغ ۵۰۰۰ یورو بابت «بازرسی اولیه و رجیستر کشتارگاه برای صدور کد و گواهی حلال یکساله و آموزش کارکنان» هر کشتارگاه و ۹ یورو برای هر تن گوشت مرغ بابت «صدور گواهی حلال تولید VIP و کد IR» را به حساب رضا تقوی و محمود طالاری واریز کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همچنین از واردکنندگان خواسته شده تا معادل یورویی موارد بالا را به حساب شخص دیگری به نام فریبرز امامی نزد بانک «زراعت» ترکیه واریز کنند.

بررسی‌های ایران‌وایر نشان می‌دهد که «محمود طالاری»، مسوول امور مالی دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است. «فریبرز امامی» نیز از بهمن ماه ۹۸، به‌عنوان معاون و مسوول هماهنگی امور اجرایی نظارت شرعی بر ذبح و صید و غذای حلال دفتر نمایندگی ولی فقیه، مشغول به کار است.

پیش از این، «رضا تقوی»، نماینده «علی خامنه‌ای» در وزارت جهاد کشاورزی به رسانه‌های ایران گفته بود که ناظران ذبح شرعی از ایران به کشورهای برزیل، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، روسیه، استرالیا، رومانی، هند، پاراگوئه و مغولستان اعزام شده‌اند. او تعداد این افراد را ۵۰ نفر اعلام کرده بود.

در سال گذشته، قیمت گوشت مرغ در ایران به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته است.

در آذرماه ۱۹۹، گوشت مرغ یک شبه ۵۲ درصد گران شد و این گرانی تا روزهای پایانی سال ادامه یافت تا حدی که قیمت مرغ به کیلویی ۴۰ هزار تومان هم رسید.

وزارت جهاد کشاورزی بارها گفته است که گوشت مرغ در داخل کشور «به اندازه کافی» تولید می‌شود.

این در حالیست که اخیرا نماینده شیراز ادعا کرده که وزارت جهادکشاورزی دروغ می‌گوید و تولید مرغ در کشور به میزانی که این وزارت‌خانه اعلام می‌کند، نیست. او همچنین گفته است که دلیل گرانی مرغ، «فساد و رانت» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy