Thursday, Apr 15, 2021

صفحه نخست » صالحی: ساعتی ۹ گرم اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد غنی می‌کنیم

salehi.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفته است که این کشور از دیروز غنی سازی اورانیوم را با غلظت ۶۰ درصد آغاز کرده و هم اکنون هر ساعت ۹ گرم اورانیوم غنی شده با این غلظت غنی می‌کند.

او سپس گفته است که ایران می‌خواهد این میزان را به ۵ گرم در ساعت برساند تا بتواند همزمان غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را نیز انجام بدهد. علی اکبر صالحی این اقدام را "بزرگ" توصیف کرده و همزمان از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، "به خاطر حمایت‌هایشان و به ویژه حمایت مالی تشکر" کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

علی اکبر صالحی در جای دیگری از سخنانش افزوده است که انفجار روز یکشنبه در تأسیسات نطنز "هیچ آلودگی" به بار نیاورده و به گفتۀ او "بعد از این حادثه یک لحظه هم غنی سازی [در این تأسیسات] متوقف نشده است. "

تصمیم حکومت ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد اقدامی تحریک‌آمیز و گام تازه‌ای در جهت نقض برجام توصیف شد. سه کشور اروپایی امضاءکنندۀ برجام، آلمان، فرانسه و انگلستان از این بابت ابراز نگرانی شدید کردند. در واکنش، حسن روحانی چنین نگرانی را بیهوده خواند، هر چند وی افزود که حکومت ایران قادر است غنی سازی اورانیوم با غلظت ۹۰ درصد را که کاربرد نظامی دارد، انجام بدهد، اما چنین تصمیمی را به اجرا نمی‌گذارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy