Tuesday, Apr 20, 2021

صفحه نخست » آیا پاسدار حجازی در یمن کشته شده؟ دفن سریع جنازه جانشین فرمانده سپاه قدس بدون کالبدشکافی

yemen_042021.jpg

-قاآنی فرمانده سپاه قدس اسرائیل و آمریکا را تهدید به «اقدام» روزانه کرده و سلامی فرمانده سپاه خطاب به اسرائیلی‌ها گفته شادی شما زودگذر است.

-شبکه «الحدث» در گزارشی مربوط به حجازی ادعا کرده که او اصلا در یمن کشته شده است.

- یک منبع نزدیک به «بنیاد شهید» به کیهان لندن می‌گوید «اینکه خیلی زود قبل از اینکه او را کالبدشکافی کنند و نتیجه آن مشخص شود اعلام شد که از عوارض شیمیایی بوده یعنی یک داستانی پشت آن هست.»

کیهان لندن - پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در مراسم تشییع جنازه معاونش پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده حجازی در اصفهان در ادعایی تهدید کرد «جبهه‌های مقاومت تا رسیدن به حکومت جهانی ‌هر روز یک اقدام اساسی مقابل ‌آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند.»

قاآنی با بیان اینکه راهِ «شهید حجازی» در عرصه مقاومت همچنان ادامه دارد گفت حجازی در ۱۰ سالی که فرمانده سازمان بسیج بود «نیرو‌های مقاومت را از مرز‌های کشور فراتر برد و این عرصه را بین‌المللی کرد.»

زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت «حجازی در خط مقدم دفاع از لبنان و فلسطین بود.»

بحث و حاشیه بر سر مرگ مشکوک حجازی همچنان ادامه دارد و ادعای اینکه او در اثر «سکته قلبی» یا «کرونا» و یا «عوارض شیمیایی» مُرده زیر سؤال است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

حجت الاسلام فرحزاد از مبلغان نزدیک به خامنه‌ای در یک برنامه زنده در شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت «بیماری سردار حجازی ۲۴ ساعت طول کشیده است. سابقه بیماری هم نداشتند. یک دفعه قلب‌شان ایستاده، یک ویروسی آمده که این ویروس کرونا نبوده است!»

اما تشییع جنازه و دفن سریع حجازی بدون اطلاع‌رسانی دقیق از دلیل مرگ او بیش از پیش بر ابهامات افزوده است. یک منبع نزدیک به «بنیاد شهید» به کیهان لندن می‌گوید «اینکه خیلی زود قبل از اینکه او را کالبدشکافی کنند و نتیجه آن مشخص شود اعلام شد که از عوارض شیمیایی بوده یعنی یک داستانی پشت آن هست.»

او همچنین گفت «فرد شیمیایی را محال است بدون کالبدشکافی «شهید» اعلام کنند چون برای پرونده پزشکی این بنیاد نتیجه کالبدشکافی ضروریست وگرنه رویه اینطور است که سپاه فرد را شهید اعلام می‌کند اما بنیاد آن فرد را شهید نمی‌داند.»

محمدمهدی همت فرزند ابراهیم همت پس از رسانه‌ای شدن خبر مرگ سرتیپ حجازی در توییتی نوشت علت «عارضه قلبی نبوده و نیست» و «فدای رهبر» شده است. این توییت ساعاتی بعد حذف شد.

همزمان با انتشار این ابهامات، اکانت توییتری منصوب به موساد یک جنگ روانی علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت.

این اکانت در توییتی کنایه‌آمیز در واکنش به مرگ حجازی نوشته است «او که در بمب‌گذاری آمیا در آرژانتین مشارکت داشت و موشک‌های هدایت شونده به حزب‌الله تحویل داد، کاملاً طبیعی و غیرمشکوک از دنیا رفت!» این توییت بر ابهامات مرگ حجازی بیشتر افزود.

شبکه «الحدث» در گزارشی مربوط به حجازی ادعا کرد که او اصلا در یمن کشته شده است.

مرگ مشکوک حجازی همزمان با مذاکرات اتمی در وین و یک هفته پس از انفجار نطنز به جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی و بی‌حیثیتی و باختن روحیه‌ی طرفدارانش بیش از پیش دامن زده است به ویژه اینکه مقامات اسرائیلی آشکارا تهدید کرده‌اند از هر گزینه‌ای در هر نقطه‌ای برای متوقف کردن تهدیدات جمهوری اسلامی استفاده خواهند کرد.

روز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ با پیشنهاد حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موافقت علی خامنه‌ای پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد.

حسین سلامی در مراسم تشییع جنازه حجازی گفت «به صهیونیست‌ها هم می‌گوییم، شنیدم که شادمان‌اند. بله! وقتی امام را در کربلا شهید کردند، آل زیاد و آل مروان به فرح افتادند. اما به صهیونیست‌ها می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمینشان اخراج کرده‌اید!»

در همین زمینه:

خبرگزاری الحدث: پاسدار حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس در یمن کشته شده است

رادیو اسرائیل - انتشار اخبار درباره مرگ ناگهانی معاون فرمانده سپاه قدس، سپاهی حجازی، موجب بروز شایعات بسیار گسترده ای شده و یکی از احتمالات آن است که او در جریان جنگ یمن به هلاکت رسیده و رژیم برای آن که به دخالت مستقیم خود در آن جنگ اعتراف نکند، به دروغ پردازی پرداخته است.

خبرگزاری الحدث در امیرنشین های عرب، در این باره گزارش جامعی انتشار داد.

در حالی که بحث و جدل درباره نحوه کشته شدن حجازی ادامه دارد ، خبرگزاری الحدث ، با انتشار خبری در این باره اعلام کرد : بر اساس اطلاعات بدست آمده، پاسدار حجازی ، که مسئول پرونده یمن در سپاه قدس پاسداران بود، در یمن کشته شده است.

‏ در همان حال که اظهارات ضد و نقیض فرمانده هان سپاه دائر بر اینکه مرگ حجازی جانشین فرمانده قدس بر اثر سکته قلبی نبوده بلکه او شیمیایی شده است بسیار سئوال برانگیز است. حجازی هرگز از اصابت بمب شیمیایی در جنگ ایران با عراق سخنی نگفته بود و اگر هم می گویند هدف شیمیایی قرار گرفته است باید در یکی از عملیات اخیر در یمن باشد .

اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس پاسداران در مراسم خاکسپاری پاسدار حجازی گفته بود : جبهه‌های مقاومت ‌مورد حمایت ایران هر روز یک اقدام اساسی مقابل ‌آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند ، راه ‌ حجازی و سلیمانی ادامه دارد.

وی در ادامه مدعی شده بود که امروز جبهه‌های مقاومت و فرزندان مقاومت مورد حمایت حکومت ایران در لبنان‌، سوریه‌، عراق و یمن هر روز یک اقدام اساسی مقابل دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند و تا رسیدن به حکومت جهانی این راه را ادامه می‌دهند.

همچنین پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران هم ادعا کرد : به اسرائیلی ها هم می‌گوییم، شنیدم که شادمان‌اند. بله! اما این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمینشان اخراج کرده‌اید.

این واقعیت که همه فرماندهان سپاه در جریان خاکسپاری اسرائیل را مورد تهدید های شدید قراردادند این احتمال را تقویت می سازد که آنان اسرائیل را در این جریان متهم می دانند و این در حالی که اگر در یمن اتفاق افتاده و در جنگ با عربستان بوده و ارتباطی با اسرائیل ندارد، ولی در شرایط کنونی که حکومت ایران می کوشد با میانجیگری دولت چین از تنش در روابط خود با عربستان بکاهد برای فرماندهان سپاه آسانتر است که انگشت اتهام را به سوی اسرائیل دراز کنند بویژه رژیم ادعا می کند که عربستان در جنگ با حوثی ها از تجربیات و توصیه های رژیم اسرائیل بهره برداری می کند .



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy