Wednesday, Apr 21, 2021

صفحه نخست » مرگ مرموز یک فرمانده دیگر سپاه؛ کرونا یا بمباران اسرائیلی؟ + تصویر

العربیه - رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه 20 آوریل 2021 از مرگ محمدعلی حق‌بین، از فرماندهان سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

در حالی که بسیاری از خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران از جمله «فارس» اعلام کردند حق‌بین بر اثر بیماری کرونا درگذشت، برخی منابع گفتند او در جریان حمله هوایی هفته گذشته اسراییل به مواضع سپاه پاسداران در حومه دمشق پایتخت سوریه زخمی شد و پس از انتقال به ایران جان باخت.

alar.jpgملاقات محمد عبدالله پورفرمانده سپاه قدس گیلان از محمدعلی حق بین، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه در بیمارستان

***

انتشار عکسی از حق بین بر روی تخت بیمارستان با پاهای گچ گرفته شده سوالات زیادی را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی نوشتند تصویر فرمانده سپاه طوری باندپیچی شده است که گویی زخمی شده است.

همزمان تصویری از ملاقات «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان از این فرمانده در بیمارستان، در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن محمدعلی حق‌بین را در حالیکه یک دستگاه تنفس مصنوعی بر او نصب شده، پاهایش نیز به شکل عجیبی باندپیچی شده نشان می داد. پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر در گزارشی مرگ «محمدعلی حق بین» را بر اثر عوارض ناشی از بیماری کرونا ذکر کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

خبرگزاری‌های «ایرنا» و «تسنیم» این فرمانده را از جمله فرماندهان نزدیک به قاسم سلیمانی ذکر کرده و نوشتند که او در عملیات آزادسازی مناطق که در دست مخالفان اسد در حلب سوریه بود، نقش مهمی را ایفا کرد.

نقش فرماندهان سپاه در سركوب مخالفان سوری‌

سازمان‌هاى حقوق بشری، فرماندهان سپاه قدس را به قتل عام مخالفان سوری و ارتکاب جنایات ضد بشریت علیه مردم سوریه متهم می‌کنند. سپاه پاسداران از اوائل آغاز اعتراضات در سوریه با حضور در این کشور و بسیح شبه نظامیان فرقه‌ای نقش عمده‌ای در سرکوب مخالفان سوری ایفا کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy