Tuesday, Apr 20, 2021

صفحه نخست » به گزارش "الجریده" سردار حجازی در اثر مسمومیت کشته شده است

jarideh.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی

روزنامۀ کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع آگاه در ایران نوشت که قائم مقام نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار محمد حجازی، نه در اثر "عارضۀ قلبی" که در اثر آلودگی به مواد رادیوآکتیو در جریان آخرین سفرش به عراق و سوریه کشته شده است.

روزنامۀ الجریده افزوده است که محمد حجازی در بازگشت به ایران عارضه هایی شبیه بیماری کرونا داشته، اما، آزمایش‌های پزشکی صورت گرفته بر روی وی ابتلای او به ویروس کووید١٩ را نشان نداده بودند. با این حال، الجریده به نقل از "منبع مطلع" خود تصریح کرده است که محمد حجازی از فرط خستگی قادر به ترک دفتر خود در ستاد "نیروی قدس" نبوده و کلیه معالجات پزشکی به بهبود وضعیت وی کمک نکردند و عاقبت سردار حجازی پس از یک بهبود کوتاه مدت نسبی به فاصلۀ دو روز کشته شد.

به نوشتۀ "الجریده" شماری از پزشکان بیمارستان نظامی تهران حتی بعید نمی دانستند که سردار حجازی به سرطان مبتلاء شده باشد، اما، وی پیش از انجام آزمایش‌ها برای تشخیص احتمالی سرطان کشته شد. "الجریده" به نقل از "منبع آگاه" خود افزوده است که پس از مرگ محمد حجازی پزشکی قانونی در گزارش خود علت مرگ را آلودگی به مواد رادیوآکتیو اعلام کرد، هر چند سپاه پاسداران مرگ محمد حجازی را به "عارضۀ قلبی" یا عوارض شیمایی به جا مانده از جنگ ایران و عراق نسبت داده‌ است. پزشکی قانونی ایران همچنین در گزارش خود تصریح کرده است که محمد حجازی از طریق غذایی های که در عراق، سوریه یا ایران خورده به مادۀ رادیوآکتیو آلوده شده بود. همین گزارش تصریح می‌کند که عامل مسمومیت بی شباهت به ماده ای نیست که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه معمولاً برای مسموم کردن مخالفان این کشور به کار می‌گیرند و به همین خاطر برخی مقامات ایران در آغاز روسیه را مظنون اصلی در مسمومیت سردار حجازی دانستند. با این حال، به نوشتۀ الجریده، فرماندهان سپاه پاسداران با رد این فرضیه، اسرائیل را عامل اصلی مسمومیت سردار حجازی دانسته و بعید ندانسته‌اند که اسرائیل عمداً از چنین ماده‌ای استفاده کرده تا مسئولیت قتل سردار حجازی را به گردن روسیه بیندازد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

روزنامۀ کویتی افزوده است که در پی مرگ سردار محمد حجازی، ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از تمام فرماندهان نظامی این کشور خواسته است که اکیداً از گفتگو و بحث علنی دربارۀ مرگ سردار حجازی خودداری کنند و از همۀ فرماندهان سپاه پاسداران به ویژه آن دسته از فرماندهانی که به خارج سفر می‌کنند خواسته است که سریعاً معاینات پزشکی انجام بدهند.

در این حال، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز به مدیران تمام رسانه های این کشور دستور و هشدار داده که جز بیان علت رسمی مرگ سردار محمد حجازی، یعنی "عارضۀ قلبی" یا "عوارض شیمیایی" جنگ ایران و عراق از طرح هرگونه فرضیۀ دیگر در بارۀ علت مرگ محمد حجازی قویاً خودداری ورزند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy