Wednesday, Apr 21, 2021

صفحه نخست » هشدار فرمانده سنتکام درباره پهپادهای ایران: برای نخستین بار آمریکا فاقد برتری هوایی در عرصه عملیاتی است

mckenzy_042021.jpgبی بی سی - ژنرال فرانک مک کنزی، فرمانده نظامیان آمریکایی در خاورمیانه، ایران را تهدیدی روزانه برای ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه دانسته است.

ژنرال مک کنزی که فرماندهی سنتکام، قرارگاه مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا را بر عهده دارد، در سخنانی در کنگره از بروز ۱۵۰ حمله موشکی و پهپادی شبه نظامیان حوثی متحد ایران علیه منافع عربستان سعودی در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گفته ژنرال مک کنزی، کاربرد وسیع پهپادهای کوچک و متوسط از سوی ایران برای عملیات شناسایی و تهاجمی به این معنی است که نخستین بار از زمان جنگ کره، آمریکا فاقد برتری هوایی در عرصه عملیاتی است.

آقای مک کنزی گفت: ''تا زمانی که نتوانیم شبکه ای برای شناسایی و انهدام سامانه های پروازی بدون خلبان تولید کنیم، برتری در اختیار مهاجمان قرار دارد. ''

سخنان ژنرال مک کنزی در حالی بیان شد که ایران و ایالات متحده در دو هفته گذشته به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با گروه ۱+۴ برای احیای برجام بوده اند.

هر دو کشور از نتیجه گفت و گوها ابراز رضایت کرده اند ولی آمریکا می گوید راه طولانی پیش روی مذاکره کنندگان دو کشور قرار دارد.

همزمان، دولت عربستان با حمایت از گفت و گوها از ایران خواسته است مانع از بروز تنش بیشتر در منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری سعودی پرس کابینه عربستان سعودی در بیانیه ای از ایران خواسته است از تشدید تنش در منطقه پرهیز کند و امنیت و ثبات منطقه را در معرض تنش بیشتر قرار ندهد.

کابینه عربستان از جامعه بین المللی خواست به "توافقی قوی تر" برای جلوگیری از "دستیابی ایران به سلاح هسته ای یا توسعه توانایی های لازم برای ساخت آن" برسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy