Friday, Apr 23, 2021

صفحه نخست » لطفا «می توو»ی ایرانی را به گند نکشید!؛ ف. م. سخن

5301B827-6DDB-4851-8896-50F8959C425C.pngالبته واضح و مبرهن بود که جریان «می توو»ی ایرانی دیر یا زود تبدیل به «می توو»ی «ایرونی» شود و گند کار، مثل خیلی از کارهای مثبت دیگری که وقتی وارد کشور ما می شود یا به دست هموطنان ما می افتد، به صورت ۱۸۰ درجه تغییر جهت می دهد، در آید.

این که فردا هر کس که از مامان اش قهر کرده است بیاید و بگوید فلان سلبریتی یا غیر سلبریتی به من دست درازی کرده و مرا آزار جنسی داده، باعث خواهد شد تا «می توو»های واقعی هم اثر خودشان را از دست بدهند، و کار حمایت کنندگان از زنان آزار دیده دشوار شود، و تشخیص درست از نادرست مشکل گردد.

جریان آقای «کامجو» را اگر به سختی مورد انتقاد قرار دادیم، علت داشت. طرف آمده به کسی پیشنهاد داده، طرف مقابل رد کرده، طرف آمده و با قدرت نمایی، او را به خاطر نه گفتن، به دردسر بیندازد.

بعد هم آمده با گردن کلفتی، از قدرت «پمپاژ» خود سخن گفته و به تفسیر، «نو مینز نو» پرداخته و از شعر و ادب فارسی هم برای زورگویی جنسی به زنان دلیل و برهان آورده.

چنین آدمی را باید به سیخ کشید تا اولا دیگر از این غلط ها نکند یا اگر کرد بداند که کار ش بی جواب نمی ماند، و ثانیا ماجرای او درسی شود برای دیگر سلبریتی ها و آقایان که کار آزار زنان به این آسانی ها که فکر می کنند نیست و عواقب سخت اجتماعی در پی دارد.

اما حالا یکی از این ور، دیگری از آن ور بر می خیزد و چیزهایی می گوید که به موضوع «می توو» مربوط نمی شود.

مثلا...


شما خانمی هستید حتی شوهردار (یعنی بدترین حالت ممکن). به شما مستقیما و چشم در چشم و نه حتی در لفافه پیشنهاد همخوابگی می شود (این هم یعنی در فجیع ترین حالت ممکن).

شما می گویید نه.

طرف همان جا عقب می نشیند و ماجرا همان جا تمام می شود.

او به کار و شغل شما آسیب نمی رساند.

او آبروی شما را در جایی نمی برد.

او شما را به حال خود رها می کند.

تمام این ماجرا در بدترین تفسیر، بسیار بی ادبانه، بسیار وقیحانه، بسیار دور از انتظار، بسیار شوکه کننده، بسیار بی شرمانه، و خیلی چیزهای دیگر هست ولی در محدوده ی «می توو» «««قرار نمی گیرد»»».

در امریکا، حتی اگر شما، این پیشنهاد بی شرمانه و غیر اخلاقی را نزد دیگر همکاران خود بازگو کنید و شخص پیشنهاد دهنده را که کاری غیر از پیشنهاد دادن نکرده و بعد از نه گفتن شما موضوع را کاملا رها کرده و به کار شما و خانواده ی شما و آبروی شما آسیبی نرسانده، این بازگو کردن درخواست بی شرمانه، «جرم» محسوب می شود و شخص پیشنهاد دهنده به خاطر افشاگری شما در نزد سایر همکاران، می تواند از شما شکایت کند.

بله. مراقب باشیم موضوع آزار جنسی را با موضوع پیشنهادهای بی شرمانه و غیر اخلاقی و شوکه کننده و ضد زن و غیره یکی نکنیم چون این کار باعث می شود اصل موضوع آزار جنسی با تمام مختصاتی که دارد زیر سوال برود و آزاردهندگان جنسی با سوءاستفاده از موارد مطرح شده، سعی کنند خود را مبرا از جرم بدانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy