Monday, Apr 26, 2021

صفحه نخست » کدام بخش از حرف‌های ظریف را نمی‌دانستیم؟ صادق زیباکلام

sadegh_42521.jpgگفتگویِ سه ساعته دکترظریف، جدای از برخی جزئیات که دکتر ظریف در گفتگوی چند ساعته‌شان با آقای سعیدلیلاز فاش ساختند، کدام بخش از سخنان ایشان را نمیدانستیم؟

اینکه روسها تمایلی به بهبود روابط ایران و آمریکا ندارند را مانمی‌دانستیم؟

اینکه فرمانِ سیاست خارجیِ ما در سوریه، لبنان، یمن و.....در دست سپاه است و اساساً کل وزارت خارجه خدمتگزار سپاه قدس است را ما نمی‌دانستیم؟

اینکه تندروها و روسها هر تیغ و تیشه‌ای که بدستشان رسید، بر سرِ راهِ برجام ریختند تا مبادا برجام، یکوقت موفق شده و در نتیجه آسیبی و خللی بر سرِ راهِ تداومِ «آمریکاستیزی» و «دشمنی با غرب» بوجود آورد را ما نمی‌دانستیم؟

اینکه در نتیجه ایدئولوژی «دشمنی باغرب»، پیوندی استراتژیک میان روس‌ها و چینی‌ها و تندروها بوجود آمده را نمی‌دانستیم؟

اینکه چهل و دوسال است، منافعِ ملّیِ کشور، فرع بر الویت‌هایِ ایدئولوژیکِ انقلابیون شده را نمی‌دانستیم؟

اینکه روس‌ها، چشمِ دیدنِ ظریفِ میانه‌ و در آمریکا تحصیل و زندگی کرده را ندارند، و ظریف هم متقابلا، جان‌کری‌ِآمریکایی، که ظاهر و باطنش یکی است را به لاوروفِ روسی، که حاضر است، نیم‌میلیون سوری را فدای سرِ دیکتاتور بی‌رحمی بنام بشار اسد کرده و سوریه را با خاک یکسان نماید، ترجیح میدهد را ما نمی‌دانستیم؟

اینکه روسها، فرماندهانِ انقلابیِ سپاه قدس را به میانه‌روهایِ پراگماتیستِ در غرب تحصیلکرده، همچون ظریف، عراقچی یا تخت روانچی ترجیح میدهندرا ما نمی‌دانستیم؟

اینکه بخشِ انتخابیِ نظام، کاره‌ایی نیست و در جریانِ اخبار و اطلاعات مهم کشور از جمله اصابت موشکهایِ سپاه به هواپیمایِ مسافربری اوکراین، حمله به عین الاسد، یا تلفات ما در سوریه و..... اساساً قرار نمیگیرد، خیلی حرف جدیدی بود؟

می‌ماند فقط اینکه چه کسی ، و چرا فایل را لو داد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy