Monday, May 3, 2021

صفحه نخست » تخم دو زرده‌ای که اصلاً زرده‌ای نداشت، طنزی از مهران رفیعی

Mehran_Rafiei_2.jpgافاضات اخیر رهبر فرزانه، که یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه از صدا و سیمای میلی پخش شد، دارای اشکالات شرعی و غیر شرعی فراوانی بود که به چند فقره از آنها اشاره می‌کنم:
۱. بر خلاف آنچه وعده داده بودند این فرمایشات فاقد صلابت لازم بود، البته مدتها است که از ایشان انتظار درایت و نجابت نداشته‌ایم.
۲. رهبر فرزانه هیچگونه اشاره‌ای به روش شکست دادن ویروس کرونا نکردند. به خاطر همین سکوت خبری بوده است که دشمنان شایع کرده‌اند که همه اهل بیت از واکسن آمریکایی استفاده کرده و از شر بیماری مصونیت پیدا کرده‌اند. حقیقت این است که آنچه رهبر فرزانه را نجات داده دعای کسا و روغن بنفشه بوده است. منابع نزدیک به میدان گفته‌اند که آقای احمد جنتی هر روز در گوش ایشان دعای کسا می‌خواند و استاد سعید طوسی هر شب پس از نماز عشا با یک شیشه روغن بنفشه اصل و چند بسته پنیه به ملاقات ایشان می‌رود.

۳. در مورد تعیین سیاست خارجی، اصولا نیازی به آن توضیحات اضافی نبود، ما که بخوبی این موضوع را می‌دانستیم، آقای ظریف هم اگر قرار بود بفهمد تا حالا فهمیده بود. همانطور که فرمودند در هیچ کشوری وزارت خارجه مسئول تعیین سیاست خارجی نیست، در بعضی از کشورها سازمان اوقاف و اموات این کار را انجام می‌دهد و در برخی از جاها حسینیه قاریان بالای هشتاد سال.
۴. مردم از اصطلاح "میدان" خسته شده‌اند، سردار سلامی برای توضیح دادن اختراع سپاه (یعنی همان میدان) که دستگاه کرونا یاب مستعان باشد از اصطلاح میدان دو قطبی استفاده کرد و حالا هم آقای ظریف همین کلمه را بکار می‌برد تا ما را بکلی گیج کند. به نظر من همان اصطلاح "پرستو" خیلی با حال تر بود و از آن واژه اعلا می‌توانند در موارد فراوانی استفاده بهینه کنند.
۵. اشاره به صنف معلم، کشاورز، دانشجو، بازنشسته، کارمند، پرستار و بقیه در‌شان رهبری نیست و ممکن است در مردم این توقع نابجا را ایجاد کند که ایشان مسبب بدبختی و تنگدستی آن‌ها می‌باشد. جناب حیدر هزار تا کار مهم تر دارند و کسی نباید حق داشته باشد از حضرت چیزی بخواهد.
۶. در مورد گران بودن برخی از اقلام هم مردم خودشان مقصر هستند نه رهبری. اولا اگر مردم به اندازه آقا مجتبی زحمت می‌کشیدند و عرق می‌ریختند آنها هم می‌توانستند برای معاینات ناموسی به لندن بروند و نتیجه بگیرند. دوما اگر مردم ژن خوب داشتند آنها هم قادر بودند پرستو بازی کنند.
۷. امیدوارم با پایان ماه مبارک و جلسات متوالی آقای سعید طوسی، رهبر فرزانه صلابت گذشته را دوباره بدست آورد و یک تو دهنی حسابی به همه کسانی که مثل طوطی حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند بزنند.
۸. در مورد انتخابات هم رهبر فرزانه ما را مایوس کردند، ما انتظار داشتیم که در همین ایام مبارک و شب‌های قدر نتیجه انتخابات را اعلام کنند تا آقای تاج زاده بی خودی حرف مفت نزند و آن خار و خاشاک فروش هم دکانش را تعطیل کند. در ضمن انتظار داشتیم که حضرت آقا کمی گوش هم شهریش را بکشد تا پایش را از بهارستان درازتر نکند.
والسلام



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy