Wednesday, May 19, 2021

صفحه نخست » رمز عبور از جمهوری اسلامی، به عنوان سرطان بدخیم جامعه بشری، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr_2.jpgجمهوری اسلامی یک رژیم غیر متعارف و دکترین‌اش قبیله‌ای است. در قرون وسطی (قرون پنج تا پانزدهم میلادی) دولت-ملت در اروپا، به معنی جدید وجود نداشت. فئودالیسم بود و رعیت، پاپ‌ها و نمایندگان وی، حرف اول و آخر را، در آن عصر میزدند. قرارداد وستفالی (۱۶۴۸) بعد از جنگ‌های سی ساله مذهبی، عبور از دوره‌های فئودالیته، به عصر ملت-دولت بود. فئودالیسم، نظام حقوقی مبتنی بر شریعت بود. اما دولت-ملت، نظام حقوقی مبتنی بر تابعیت - ملیت، با شرط تضمین آزادی مذهبی در قلمرو حاکمیت... یعنی نظام مبتنی بر ملت و مشروعیت سرزمینی و منشا مردمی و شهروندی قدرت، که جایگزین مشروعیت الهی، آسمانی عصر فئودالیته و قبیله‌ای، با سرلوحه اعلامیه حقوق انسانی و شهروندی گردید.

سرانجام ماکس وبر، فیلسوف آلمانی (۱۹۲۰ -۱۸۶۴) با الهام از کانت و نیچه، با دکترین مدرنیته، اندیشه علمی، خردگرایی (افسون زدایی) در تعریف یک کشور متعارف مبتنی بر ملت-دولت، آن را عقلایی شدن ساختارهای اداری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نام برده و از آنچه که قبل از دوران تمدن بشری، همچون حکومت‌های قبیله‌ای، جاری بود. متمایز نام برد و اینکه ملت-دولت یا ملت-کشور، مشروعیت خود را، از اعمال حاکمیت، به نام ملت (شهروندان که فرهنگ، مبدا و تاریخ مشترک دارند) در یک واحد سرزمینی دارای حاکمیت، کسب می‌کند.

در عصر قبیله‌ای تا فدودالیته، قدرت مذهبی (پاپ ها) ونیروی نظامی حافظ آن، برای سلطه بر یک سرزمین ومردم‌اش، در آن دوره، از هر دو نیروی مکمل همدیگر مزبور استفاده مینمود. (همچون ملا‌ها و سپاه حامی ملاها در عصر حاضر) اعزام مسیونهای مذهبی و سپس محافظین این مسیونها، به ماورای بحار، زمینه را، برای فتح سرزمینی و به سلطه در آوردن مردم آن، فراهم‌ی ساخت. چیزی که هم اکنون، الگوی رژیم، پس از حضور خونین در لبنان و شکل گیری حزب الله، به دکترین برتر رژیم، جهت سلطه بر عراق، سوریه، یمن تبدیل شده است. پاکستان و افغانستان، با این ترفند رژیم، ازهمان ابتدای امرو دخالت‌های رژیم درین دو کشور، آشنا بوده، از ورود زینبیون و فاطمیون (اتباع این دو کشور بعنوان حقوق بگیران رژیم در سوریه، که خانواده‌شان در ایران، گروگان گرفته شده و مجبور شده‌اند. در تلاش برای معاش و حفظ والدین یا همسر و فرزندان، با جان خود بازی کنند) به کشورشان، ممانعت بعمل آورده‌اند. تا مانع از نفوذ نظامی رژیم، درین دو کشور گردند. گرچه جمهوری اسلامی در افغانستان، از طالبان بهره میگیرد. اما هنوز نتواانسته علیرغم حمام خونی که، توسط طالبان در آن کشور، راه انداخته، سلطه مشابه در هلال شیعه را، در کابل بدست آورد و منتظر خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، به دستور جو بایدن است.

اشتباه جهان مترقی-متمدن یعنی اروپا و آمریکا و دیگران در برخورد با رژیم این است. که با قوانین عصر حاضر، با رژیم تعامل و رفتار می‌کنند و این در حالی است. که رژیم براین قوانین ارزشی قائل نشده و کماکان از تاکتیک‌های عصر قبیله‌ای، قتودالیسم در اروپا و نیز عصر غزوات و جنگ‌های مسلمانان، در صدر اسلام، برای نفوذ در منطقه و دیگر نقاط جهان، استفاده می‌کند.

رمز پیروز برین تاریک اندیشی عصر حجری و عبور ازین بساط غیر متعارف مافیایی، قبیله‌ای...، نه گفتن به آن، در انتخابات قلابی پیش رو، از سوی مردم ایران و تحریم سیاسی - اقتصادی آن، از سوی جامعه جهانی و اقدام عملی، در راستای حذف این موجود متعلق به عصر سیاه تاریخ، در جامعه بشری است. با توجه به آنچه که هم اکنون، در داخل کشور و نیز منطقه و جهان میگذرد بنظر میرسد، گام‌های نهایی، برای این اقدام بزرگ، بخصوص از سوی ملت ایران، در شرف تکوین است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy