Tuesday, May 25, 2021

صفحه نخست » حزب چپ ایران (فدائیان خلق): شعار «رأی ندهیم!» را همگانی کنیم!

Hezb_Chap.jpgیاران عزیز!

در حالی‌که تا روز برگزاری "انتخابات" پیش روی کم‌تر از ۴ هفته باقی مانده است، فضای "انتخاباتی" هم‌چنان سرد و بی رمق است. جا دارد این برنامه‌‌ی حکومتی که بسته‌ترین ‌"انتخابات" ریاست جمهوری طول عمر جمهوری اسلامی است، هر چه بیشتر افشا شود. از توصیه و در واقع حکم صریح چند هفته پیش خامنه‌ای مبنی بر لزوم غربال باز هم بیشتر کاندیداها تا وضع مقررات اجرایی جدید توسط شورای نگهبان و اعتراف سخنگوی آن مبنی بر این‌که میزان مشارکت بی اهمیت است و معیار نیست، جملگی نشان از این دارند که نظام پیه تحریم گسترده را به تن مالیده است. در این میان آن‌چه پشت کردن‌ مردم به "انتخابات" را می‌تواند ابعاد بیشتری بدهد، سوابق هر یک از کاندیداهای مورد اعتماد ولی فقیه با گذشته‌ای آلوده به فساد و همدستی با استبداد است. آن‌ها جزو مسئولین حکومت بودند و با کارکرد خود کشور را به وضعیت فاجعه بار کنونی سوق دادند.

"نه" به این"انتخابات" علامت انفعال در قبال صندوق رای نیست، بلکه اعتراض به حکومت، سیاست‌ها و عملکردهای آن است و حکایت از صف‌آرایی کلان سیاسی اکثریت مردم با نظام دارد. رویگردانی مردم در ابعاد وسیع از صندوق رای، می‌تواند حکومت را در برابر تحریم گسترده مردم قرار دهد. "نه! " گفتن به "انتخابات" را می‌توان نشانه روشن نارضایتی‌ همه سویه‌ی گروهبندی‌های اجتماعی در کشور دانست که از انواع تبعیضات و اجحافات حکومتی و استبداد، فساد و غارت رنج‌ می‌برند. فاصله‌گیری بیشتر جامعه از صندوق‌های رای در جمهوری اسلامی، نمودی دیگر از حرکات اعتراضی چهار سال گذشته و نشانه مخالفت مردم علیه سیاست‌های این حکومت فاسد، ناکارآمد و سرکوبگر و موجودیت آن است.

مبارزان راه آزادی و عدالت!

"رای ندهیم! " تکوین صدای اعتراضی "رای من کو؟ "ی جنبش سبز است که وجود مخالفت شکل گرفته در بطن جامعه با حکومت را رو آورد. "رای ندهیم! " پژواک فریادهایی است که طی خیزش‎‌های دی ۹۶ و آبان ۹۸ در آسمان کشور طنین افکند و لرزه بر اندام رژیم انداخت. ادامه‌ی اعتراضاتی است که به‌خاطر زدن هواپیمای مسافربری و دروغ‌های پس از آن به حکومت شد. برآمد "رای ندهیم! " امروز نه برهه‌ای‌ گذرا در حیات سیاسی کشور که اقدامی در خدمت گذر از جمهوری اسلامی و استقرار یک جمهوری سکولار و دموکرات است. "رای ندهیم! " کنونی بیان از بلوغ حقوق شهروندی برای تدارک انتخابات آزاد در ایران فردا دارد و می‌تواند مبارزه برای آزادی، سکولاریسم، دموکراسی و عدالت اجتماعی را تقویت نماید.

در مخالفت فراگیر با این "انتخابات" فرمایشی، هر فقره عدم شرکت در "انتخابات" مهم است و نقش خود را دارد؛ این به‌هیچ‌وجه کافی نیست که فقط خودمان به این نمایش حکومتی "نهً" بگوییم. لازم است از هر ابتکار سود جست تا گزینه‌ی تحریم گستره بیشتری به خود گیرد‌. مبارزه در راه تحریم "انتخابات" با تشویق خانواده و دوستان به رای ندادن تمام نمی‌شود، لازم است همکاران، هم محله‌ای‌ها و هر شهروند قابل دسترس خود را دعوت و متقاعد به خالی گذاشتن مراکز‌ رای کرد. می‌توان از صحبت حضوری و گفتگوی تلفنی تا ارسال ای‌میل و گذاشتن پیام‌ در شبکه‌های جمعی و نیز هر امکانی که بتواند کارزار تحریم را وسعتی بیشتر دهد، بهره گرفت. در این روشنگری، نشان دادن سوابق آلوده‌ی کاندیداهای حکومتی که هر یک سال‌هاست در سرکوب و فساد جمهوری اسلامی سهیم هستند، نقش موثری در افشای فرمایشی بودن این "انتخابات" بازی خواهد کرد.

مبارزان راه آزادی و عدالت!
دوستداران حزب چپ ایران (فدائیان خلق)!

تردید نباید کرد که هرچه دستاوردهای کارزار تحریم "انتخابات" بیشتر شود، حکومتی‌ها فزون‌تر از قبل روحیه‌ی خود را از دست خواهند داد. تاخت و تاز و قدرت‌نمایی‌های خامنه‌ای و دستیاران او را نه نشانه‌ی احساس قدرت آنان که علامت بیم و نگرانی از غلیان پتانسیل "نه! " در جامعه بدانیم. امر و نهی‌های ولی فقیه بازتاب وارونه‌ی دغدغه‌های او در مورد کاهش اعتماد به نفس در صفوف خودی‌ها و ریزش‌ها در بدنه‌ی نظام است. همان‌گونه که هر کامیابی در کارزار علیه "انتخابات" فرمایشی حکومت نیز می‌تواند در خدمت و در راستای همگرایی صفوف اپوزیسیون جمهوری اسلامی به شمار ‌رود.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) به این "انتخابات" نه از دریچه‌ی تنگ فعل و انفعالات در بالای جمهوری اسلامی که از منظر وسیع مبارزه‌ی راهبردی مردم ایران با این نظام می‌نگرد. ما بر این امر تاکید ویژه داریم که اهمیت ماندگار مبارزه‌ی مشترک برای "رای ندهیم! " را لازم است در کنه چنین واقعیتی باز یافت و در این حقیقت پی گرفت که هرچه متحدتر عمل کنیم نیروی مردمی قدرت خود را نافذتر در برابر دیدگان همگان قرار خواهد ‌داد. ما در این روزهای حساس سیاسی بار دیگر اعلام می‌داریم که دست اعضا و دوستداران حزب ما در هر کجا که هستند برای فشردن دست هر نیرو و جریان دلسوز سرنوشت مردم ایران و خواهان آزادی، دموکراسی، سکولاریسم و عدالت اجتماعی باز و دراز است. ما همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم همکاری و اتحاد نیروهای جمهوریخواه سکولار و دموکرات را، گامی در جهت گذار به دموکراسی و استقرار جمهوری سکولار و دموکرات در ایران می‌دانیم.

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۴ مه ۲۰۲۱



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy