Tuesday, May 25, 2021

صفحه نخست » آمریکا ۷۵ میلیون دلار به فلسطینی‌ها کمک و کنسولگری خود در بیت‌المقدس را بازگشایی می‌کند

Blincken.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات شامگاه سه‌شنبه ۲۵ مه/چهارم اردیبهشت در جریان سفر خود به خاورمیانه از کمک ۷۵ میلیون دلاری این کشور به فلسطینی‌ها و بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس خبر داد. وی در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۲۵ مه/چهارم اردیبهشت در یک نشست خبری از کمک ۷۵ میلیون دلاری این کشور به فلسطینی‌ها و بازگشایی کنسولگری ایالات متحده در بیت‌المقدس خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا که برای تحکیم آتش بس میان اسرائیل و حماس به خاورمیانه سفر کرده بود، در این نشست خبری گفت که دولت ایالات متحده از کنگره این کشور می‌خواهد تا یک بودجه ۷۵ میلیون دلاری را برای کمک به فلسطینی‌ها اختصاص دهد.

آنتونی بلینکن در این نشست خبری افزود که به جز این کمک ۷۵ میلیون دلاری، دولت آمریکا قصد دارد پنج میلیون و پانصد هزار دلار دیگر را برای کمک فوری به غزه اختصاص دهد.

وی همچنین تصریح کرد که ایالات متحده ۳۲ میلیون دلار دیگر نیز به ''آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک'' کمک خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده کمک‌های آمریکا به این آژانس بین‌المللی که مخصوص فلسطینی‌ها است را قطع کرده بود. دولت پیشین آمریکا همچنین روابط دیپلماتیک این کشور با فلسطین را متوقف و کنسولگری خود در بیت‌المقدس را نیز در مارس سال ۲۰۱۹ به رغم اعتراض‌های بین‌المللی مسدود کرده بود.

با این وجود، آنتونی بلینکن گفت که کنسول‌گری آمریکا در بیت‌المقدس بازگشایی می‌شود. وی افزود: «همانطور که به محمود عباس گفتم، ایالات متحده خواهان ازسرگیری روابط خود با تشکیلات خودگردان فلسطین و مردم فلسطین است».

وزیر امور خارجه ایالات همچنین تصریح کرد که روابط جدید آمریکا با فلسطین بر ''احترام متقابل و اعتقاد مشترک'' برای تأمین صلح و امنیت میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها استوار خواهد بود.

در همین حال، آنتونی بلینکن پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو بار دیگر بر عدم تغییر موضع آمریکا در قبال اسرائیل تاکید کرد. وی گفت: «ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند».

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به نخست وزیر اسرائیل اطمینان داد که ایالات متحده اجازه نخواهد داد سازمان تروریستی حماس از کمک‌های اختصاص یافته به بازسازی غزه بهره‌مند شود.

آنتونی بلینکن با انتشار توییتی دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو و محمود عباس را سازنده خواند. وی بار دیگر بر امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تاکید کرد.

آنتونی بلینکن همانگونه که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهار روز پیش (جمعه ۲۱ مه) تصریح کرده بود، راه حل ایجاد دو کشور را تنها گزینه ممکن برای پایان منازعه اسرائیل و فلسطین و برقراری صلح میان دو طرف عنوان کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی ''دفتر هماهنگی بشردوستانه'' سازمان ملل متحد، در جریان ۱۱ روز جنگ در غزه، دست‌کم ۲۴۲ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۸ زن کشته شدند. در مقابل ۱۲ اسرائیلی نیز شامل ۲ کودک و ۵ زن جان خود را از دست دادند. آتش‌بس در غزه پس از ۱۱ درگیری مرگبار میان ارتش اسرائیل و حماس سر انجام بامداد روز جمعه ۲۱ مه/ ۳۱ اردیبهشت به اجرا گذاشته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy