Monday, May 31, 2021

صفحه نخست » حضور خبرساز همسر همتی در تلویزیون، شوهر من کاراته باز حرفه ای و دارای کمربند مشکی دان ۶ این رشته است

bbc31.jpgبی بی سی فارسی - در حالیکه ۱۸ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران مانده است و در ادامه پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها از تلویزیون ایران عبدالناصر همتی،یکی از هفت نامزد تایید صلاحیت شده برای انتخابات، همسرش سپیده شبستری را به عنوان نماینده خود به تلویزیون فرستاد.

حضور همسر آقای همتی با واکنش‌های زیادی همراه بود: برخی آن را به عنوان حرکت اصلاح طلبان برای جلب توجه افکار عمومی به همتی توصیف کردند و در مقابل اصولگرایان و طرفداران تحریم انتخابات و کمپین رای بی رای، از این موضوع انتقاد کردند.

گروهی از کاربران توییتر از "تسلط به زبان" خانم شبستری و "حضورش به عنوان یک "زن قوی و مسلط" تمجید کردند اما در مقابل گروهی دیگر این نگاه را "خوشبینانه" توصیف کردند و گفتند که "دلیلی نمی‌شود که همتی به فکر حقوق زنان" باشد و اینکه "مگر روحانی از حقوق زنان دفاع کرد."

یک کاربر توییتر هم نوشت که "از من رای نمی‌دم رسیدیم به اینکه حالا من رای نمیدم ولی همسر همتی هم خوب و مسلط حرف می‌زنه به همتی رای بدین."

همسر عبدالناصر همتی چه گفت؟

شامگاه یکشنبه ۹ خرداد، عبدالناصر همتی، مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبر تلویزیون ایران بود و در بخش مصاحبه قبل از بخش خبری که به نمایندگان کاندیداها اختصاص دارد، سپیده شبستری به عنوان "نزدیکترین فرد" به آقای همتی به تعریف از او پرداخت.

خانم شبستری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضوعی درباره آقای همتی هست "که دیگران از آن مطلع نباشند" گفت که اکبر هاشمی رفسنجانی در دوران دولت اول روحانی، دو بار به رئیس جمهور پیشنهاد کرده بود که آقای همتی را به ریاست بانک مرکزی بگذارد اما در نهایت این اتفاق در دولت دوم روحانی و در "اوج دوران تحریم" رخ داده است.

خانم شبستری گفت که همسرش به دلیل "مسئولیت حساس" نمی‌تواند خیلی از مطالب را عنوان کند و "خیلی قصورها که متوجه او است" ارتباطی به او ندارد و افزود: "نمونه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی که از ابتدا مخالف بود و چون این موضوع قبل از حضور ایشان در بانک مرکزی تصویب شده بود، باید انجام می‌شد و کار مهم ایشان این بود که اجازه نداد این ارز به کالاهای غیرضروری اختصاص یابد."

خانم شبستری در پایان مصاحبه از مردم خواست که به همسرش رای بدهند و اطمینان داد که "مردم از رای دادن به وی پشیمان نخواهند شد."

هنگام مصاحبه خانم شبستری تصاویری از ورود خودرو عبدالناصر همتی و همراهانش به ساختمان صدا و سیما پخش می‌شد.

انتقاد عبدالناصر همتی از پیامک حجاب و رد صلاحیت‌ها

مصاحبه با آقای همتی که پس از مصاحبه با همسرش بود، بیشتر به مسائل اقتصادی اختصاص داشت.

او از وعده های بعضی کاندیداها درباره پرداخت یارانه بیشتر انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه کشور را باید با "عقلانیت" اداره کرد، گفت: "پوپولیستی کارکردن مردم را فقیر می‌کند."

آقای همتی از رد صلاحیت‌های گسترده توسط شورای نگهبان انتقاد کرد و افزود "من متاسفم بابت اینکه داوطلبان ذی‌صلاح نتوانستند به عرصه انتخابات وارد شوند."

او رقابت های انتخاباتی را "مبارزه ناعادلانه پنج به یک" خواند و گفت که امیدوار است که مردم از او حمایت کنند تا بتواند "در یک مبارزه ناعادلانه پنج به یک، دولتی که خواست اکثریت مردم است" را تشکیل دهد.

او در حین پاسخ به سوالی درباره اشتغال، از موضوع ارسال پیامک و احضار به دلیل برای حجاب انتقاد کرد و گفت: "چه معنا دارد به دختر خانمی که لیسانس گرفته، فوق لیسانس گرفته و زحمت کشیده پیامک بدهیم که حجابت را در خودرو رعایت نکردی. استرس بهش وارد کنیم."

مخالفت با حجاب اجباری و برخوردها، در سال‌های گذشته هم از موضوعاتی بوده است که در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در ایرا ن استفاده شده است اما اقدامی جهت رفع آن انجام نشده است.

آقای همتی فیلتر کردن اینستاگرام را بازی با زندگی مردم خواند. او همچنین گفت که به دخالت دولت در بورس اعتقادی ندارد.

آقای همتی پنج کاندیدای دیگر را به "دروغگویی" علیه خود متهم کرد و گفت :"عکس دختر خانمی در کالیفرنیا را منتشر کردند و می‌گویند که دختر من است.

آقای همتی گفت که ۳ فرزند دارد، دو دختر و یک پس و "یک دخترش متخصص کودکان، دیگری دانشجوی معماری و تنها پسرش هم استاد دانشگاه است و هر سه آن ها در ایران زندگی می کنند."

آقای همتی در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ جانشین ولی‌الله سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی ایران شد. دیروز (یکشنبه ۹ خرداد) با موافقت دولت، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی به عنوان سرپرست بانک مرکزی مسئولیت آقای همتی را بر عهده گرفت.

علت کنار رفتن اجباری او کاندیدا شدن برای انتخابات و مخالفت‌ها بوده است.

پزشکیان در مجلس: مردم حرف‌های خوبی پشت سر ما نمی‌زنند

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس و داوطلب نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که صلاحیت او هم مانند بسیاری تائید نشد، از شورای نگهبان خواسته شاخص‌های خود را برای عدم احراز صلاحیت اعلام کند "تا مردم بفهمند ایراد کار کجاست."

او در نشست علنی امروز مجلس در نطقی تند گفته: "ضمن تشکر از شورای نگهبان از اینکه بار سنگینی را از دوش ما برداشت، خواهش می‌کنم نقص و عیب کار ما را به صورت شفاف به مردم بگویند."

آقای پزشکیان گفت: "اگر قرار است گروهی حرف بزنند اجازه بدهید طرف مقابل هم حرف بزند اگر قرار است عده ای در قدرت باشند بگذارید همه باشند. کشور مال همه است مال دسته یا گروه خاصی نیست مردم پشت سرما حرف‌های خوبی نمی‌زنند. ما مقصریم."

انتقاد آقای پزشکیان با مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس رو به رو شد و هنگام حرف زدن او صدای هیاهو و اعتراض نمایندگان شنیده می‌شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy