Monday, Jun 21, 2021

صفحه نخست » جایزه ادبی باخمن اتریش به نویسنده زن ایرانی-آلمانی اعطا شد

ebrahimi.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - جواد طالعی - جایزه "اینگه بورگ باخمن" که یکی از جوایز ادبی معتبر اتریش است، در سال ۲۰۲۱ به خاطر رمان "پسر عمو" به نوا ابراهیمی نویسنده زن ایرانی / آلمانی تعلق گرفت. بر سر کسب این جایزه که با ۲۵ هزار یورو همراه است، ۱۴ نویسنده اتریشی و آلمانی رقابت کردند که هفت تن از آن‌ها آلمانی بودند.

نوا ابراهیمی که پیش تر به خاطر رمان موفق "۱۶ واژه" در حوزه ادبیات داستانی آلمان شهرت یافته است، در سال ۱۳۵۷ خورشیدی همزمان با انقلاب بهمن در تهران زاده شد و در کودکی همراه با خانواده به آلمان مهاجرت کرد. او از سال ۲۰۱۲ همراه خانواده خود در شهر گراتس اتریش زندگی می‌کند.

خانم ابراهیمی در سال ۲۰۱۷ نخستین رمان خود "شانزده واژه" را نوشت که از سوی بنگاه انتشاراتی معتبر "رندوم هاوس" روانه بازار کتاب شد و جایزه کتاب اتریش را کسب کرد. در این رمان، نویسنده به فراز و فرودهای زندگی در دو فرهنگ متفاوت می‌پردازد. "بهشت همسایه من" نام دومین رمان نوا است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

نوا ابراهیمی در دانشگاه کلن آلمان روزنامه نگاری و اقتصاد خوانده و در سال‌های گذشته به عنوان روزنامه نگار با چند نشریه از جمله فاینشنال تایمز آلمان همکاری داشته است.

رمان پسر عمو که اکنون جایزه باخمن شهر کلاگنفورت اتریش را دریافت کرده، حکایت حال یک رقصنده همجنسگرای فراری است. هیئت داوران جایزه، پردازش یک فضای آزاد قدرتمند را نقطه قوت این رمان ارزیابی کرده است. این هیئت اثر نوا ابراهیمی را "هیجان انگیزترین صدای ادبیات معاصر"خوانده و درباره آن گفته است: "متن پیچیده رمان به یک پرسش اصلی دوران حاضر می‌پردازد و آن این است که برای دریافت یک پیام چقدر نمایش لازم است؟ "

جایزه باخمن از سال ۱۹۷۷ سالی یکبار به یاد اینگه بورگ باخمن به بهترین اثر ادبی آن سال تقدیم می‌شود. اینگه بورگ باخمن (۱۹۲۶/ ۱۹۷۳) یکی از مهم ترین شاعران و نویسندگان حوزه زبان آلمانی در قرن بیستم به حساب می‌آید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy