Monday, Jun 21, 2021

صفحه نخست » پیام‌ تبریک گروه‌های شبه‌نظامی و دیکتاتورها به ابراهیم رئیسی

Ha.jpg کیهان لندن - گزینش سیدابراهیم رئیسی در ایران به عنوان رئیس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم رژیم در میان چهره‌های شناخته‌شده بین‌المللی با واکنش‌هایی متفاوت همراه بود. اما نکته قابل توجه اینکه رهبران گروه‌های شبه‌نظامی منطقه نخستین کسانی بودند که به او تبریک گفتند.

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به رئیسی گفت «پیروزی شما امید مردم ایران و مردم منطقه به آینده و توانایی مقابله با چالش‌ها را زنده کرد.»

توییتر منتسب به نصرالله تصاویری از دیدارهای رئیسی با علی خامنه‌ای، نصرالله و شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین منتشر کرد و به عربی نوشت: «سلام علی ابراهیم» که فارسی آن «سلام بر ابراهیم» تیتر اول روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» شد!

رهبران حماس و جهاد اسلامی نیز در پیام‌های جداگانه به علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی تبریک گفتند و خواستار «حمایت و تقویت مواضع ایران از آرمان‌های فلسطین شدند.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

بعد از رهبران گروه‌های تروریستی منطقه بشار اسد رئیس جمهوری رژیم سوریه از اولین کسانی بود که اعلام پیروزی رئیسی را به او تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریک خود به ابراهیم رئیسی گفت «ما خواستار تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل هستیم و امیدواریم که فعالیت شما در این عرصه به این مسئله کمک کند.»

او ابراز امیدواری کرده در طول مدت ریاست جمهوری رئیسی روابط میان تهران و مسکو در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز در عرصه تقویت روابط دوجانبه افزایش یابد.

علاوه بر اینها برهم صالح رئیس جمهوری عراق، عمران خان نخست وزیر پاکستان، هیثم بن طارق سلطان عمان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان، شیخ محمد بن راشد آل مکتوب جانشین رئیس دولت و رئیس شورای وزیران، حاکم دوبی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات نیز در پیام‌های جداگانه به رئیسی تبریک گفتند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور حکومت چپگرای ونزوئلا نیز در توییتی ضمن تبریک به رئیسی نوشت «ما با ادامه اتحاد میان خود، کار برای صلح و تقویت روابط، رابطه برادرانه خود را ادامه می‌دهیم!»

اما یائیر لاپید وزیر خارجه جدید اسرائیل در توییتی نوشت رئیسی که معروف به «جلاد تهران» است یک افراطی و مسئول کشتار هزاران ایرانی است. او با اشاره به اینکه «رئیسی به جاه‌طلبی‌های اتمی رژیم ایران و کارزار تروریسم جهانی متعهد است» گفت «انتخاب رئیسی باید عزم جدیدی را برای توقف برنامه‌های اتمی ایران ایجاد کند و به جاه‌طلبی‌های مخرب منطقه‌ای این رژیم پایان دهد.»

نفتالی بنت نخست وزیر جدید اسرائیل نیز در واکنش به انتخاب رئیسی گفت «از میان تمامی اشخاص، خامنه‌ای جلاد تهران را برگزید. هیچ شکی نداشته باشید که مردم او را انتخاب نکرده بلکه خامنه‌ای به مردم فقط امکان رأی دادن به او را داد.»

او افزود: ‌ «مردی که بین مردم ایران و دنیا به خاطر اعمالش در کمیته مرگ که اعدام‌های مخالفین نظام را اداره می‌کرد، به بدی و شروری مشهور است. رئیسی شخصاً مسئول مستقیم قتل هزاران هزار شهروند ایرانی بی‌گناه است و انتخاب او علامت هشدار برای بیدار شدن قدرت‌های جهانی است شاید آخرین علامت هشدار باشد.»

ابراهیم رئیسی با اعلام رسمی رقم ۱۸ میلیون رای از سوی حکومت به عنوان رئیس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم گزینش شد. این در حالیست که از مدت‌ها قبل کارزار بزرگ تحریم انتخابات و «نه به جمهوری اسلامی» از سوی مخالفان دموکراسی‌خواه رژیم در داخل و خارج ایران به راه افتاده بود. بنا بر گزارش‌های مختلف از داخل و خارج ایران میلیون‌ها ایرانی که اکثریت رأی‌دهندگان را تشکیل می‌دهند آرای خود را از رژیم ایران دریغ کردند.

در این میان ریاست ابراهیم رئیسی رئیس کنونی قوه قضائیه بر دولت آینده‌ی جمهوری اسلامی و قدرت گرفتن باند او در ایران بر نگرانی‌های کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل افزوده است و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این گزینش بر تنش‌های منطقه خواهد افزود.

تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ خبری از پیام تبریک رهبران کشورهای غربی و همچنین رؤسای بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی به سیدابراهیم رئیسی منتشر نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy