Monday, Jun 7, 2021

صفحه نخست » اسرائیل خلبان‌های خود را برای حمله به ایران آماده می‌کند

israel.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - از امروز دوشنبه هفتم ژوئن نیروی هوایی اسرائیل به مدت ده روز مهمترین رزمایش خود را خارج از مرزهای این کشور در کنار جنگنده‌های ایتالیا، بریتانیا و آمریکا آغاز کرد. برای این منظور شش جنگندۀ "اف۳۵" نیروی هوایی اسرائیل هفتۀ گذشته در یک پایگاه هوایی در ایتالیا به زمین نشستند.

یک مقام ارشد نیروی هوایی اسرائیل در اینباره گفت که هدف از این رزمایش مشترک بعضاً آماده کردن خلبان‌های اسرائیلی برای استفاده از هواپیماهای "اف۳۵" علیه ایران است. همین مقام که نخواسته نامش فاش شود به خبرنگاران گفته است که "ایران در کانون نگرانی‌های" این کشور است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

این اولین بار است که هواپیماهای "اف۳۵" ارتش اسرائیل در کنار جنگنده‌های مشابه نیروهای هوایی ایتالیا، بریتانیا و آمریکا پرواز می‌کنند، هر چند اسرائیل پیش از این با استفاده از همین جنگنده‌ها در تمرینات بین‌المللی شرکت کرده بود.

علاوه بر هواپیماهای "اف۳۵" ارتش‌های اسرائیل، ایتالیا، بریتانیا و آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی "اف ۱۶" و همچنین جنگنده‌های اروپایی "تیفون"، "تورنادو" "ای‌ام ایکس"، هواپیماهای سوخت گیری و شناسایی، هلیکوپترهای "آگوستا‌بل" ایتالیا و پهپادهای تهاجمی شرکت دارند. ناو هواپیمابر "ملکه الیزابت" نیروی دریایی بریتانیا در این رزمایش که در حریم هوایی ایتالیا و دریای مدیترانه برگزار می‌شود، حضور دارد.

ارتش اسرائیل تصریح کرده است که برای ایجاد فضای تهدید نظامی شماری از سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا نیز در رزمایش جاری علیه جنگنده‌های "اف ۳۵" به کار گرفته می‌شوند. در این رزمایش هواپیماهای اسرائیلی روزانه در دو "سورتی" نخست در کنار جنگنده‌های آمریکا و سپس در کنار جنگنده‌های ایتالیا و بریتانیا شرکت می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy