Thursday, Jun 10, 2021

صفحه نخست » رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش اسرائیل: حتی ایران اتمی تهدیدی حیاتی علیه موجودیت اسرائیل نیست

Israel.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش اسرائیل، ژنرال گادی آیزنکوت، گفته است که که ایران مسلح به سلاح اتمی تهدیدی جدی است، اما "تهدیدی حیاتی" علیه موجودیت اسرائیل به شمار نمی‌رود. با این حال، گادی آیزنکوت ضمن دفاع از توافق اتمی با ایران و مذاکرات جاری وین برای احیای آن تأکید کرده است که در هر حال اسرائیل باید مانع از دسترسی ایران به بمب اتمی شود.

ژنرال آیزنکوت سپس افزوده است که ایران هنوز "تهدیدی حیاتی" علیه اسرائیل نیست. او گفته است که موفقیت مذاکرات جاری آمریکا و ایران در وین برای احیای برجام برای مدتی از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری خواهد کرد و باعث خواهد شد که اسرائیل منابع خود را صرف دیگر مسائل امنیت ملی کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

گادی آیزنکوت سپس گفته است که در حال حاضر او هیچ تهدید حیاتی از جانب ایران علیه اسرائیل مشاهده نمی‌کند، اما اسرائیل باید همچنان مراقب باشد که ایران به توانایی تولید سلاح اتمی دست نیابد.

آیزنکوت که فرماندهی ستاد مشترک ارتش اسرائیل را در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۵ برعهده داشت از جمله نادر مقامات امنیتی اسرائیل بوده است که همواره بر مزیّت امنیتی برجام برای اسرائیل تأکید کرده است. او در سخنان دیروز خود بر تهدید امنیتی حزب‌الله تأکید نمود.

بنیامین نتانیاهو بارها هشدار داده که در صورت لزوم اسرائیل آماده است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تأسیسات اتمی و نظامی این کشور را حتی بدون موافقت آمریکا بمباران کند. در روزهای گذشته وزیر امور خارجۀ آمریکا هشدار داد که فاصلۀ ایران با تولید سلاح اتمی از چند ماه به چند هفته کاهش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy