Tuesday, Jun 22, 2021

صفحه نخست » آمریکا وب‌سایت‌های چند تلویزیون وابسته به ایران را توقیف کرد + واکنش ایران

farda22.jpgشاهرخ ناظمی سخنگوی هیئت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل درباره توقیف دامنه برخی از وب سایت ها از سوی وزرات دادگستری آمریکا گفت که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان شود.


ناظمی ادامه داد: با رد کردن این اقدام غیرقانونی و زورگویانه که تلاشی است برای محدودسازی آزادی بیان، این مسئله از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

***

رادیو فردا - وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اول تیرماه اعلام کرد که وب‌سایت‌های تلویزیون «العالم»، الکوثر و «پرس تی‌وی» را توقیف و مسدود کرده است.

تلویزیون‌های یاد شده وابسته به رادیو و تلویزیون حکومتی ایران هستند و به زبان‌های عربی و انگلیسی برنامه پخش می‌کنند. شبکه العالم از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر وبسایت‌های یاد شده در دسترس نیستند و فقط پیام مسدود شدن آن‌ها توسط وزارت دادگستری آمریکا قابل مشاهده است. این وزارتخانه هنوز بیانیه‌ای رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

بر اساس پیام روی صفحه اصلی سایت‌های یاد شده، وزارت دادگستری آمریکا گفته که توقیف این وب‌سایت‌ها بر اساس درخواست دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده اتخاذ شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این وزارتخانه همچنین وب‌سایت تلویزیون «المسیره» وابسته به گروه حوثی‌های یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است را نیز توقیف کرده.

هنوز دلیلی برای این اقدام آمریکا اعلام نشده است. خبرگزاری‌های ایران نیز این خبر را بازتاب داده‌اند ولی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

نخستین بار خبرگزاری فارس چهارم بهمن‌ ۹۸ اعلام کرد که وب‌سایت این خبرگزاری با دامنه «دات کام» به دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا مسدود شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشت: در ای‌میلی که از طرف سرویس‌دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شد، به صراحت دلیل این انسداد را دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست اس‌دی‌ان، اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم، عنوان شده است.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا اکتبر پارسال از توقیف و مسدود سازی دامنه ۹۲ وبگاه ایرانی از جمله چند پایگاه انتشار اخبار وابسته به سپاه پاسداران، به اتهام عملیات سری نفوذ جمهوری اسلامی و نقض تحریم‌های آمریکا خبر داد.

این گزارش گفته بود دولت ایران و سپاه با وبگاه‌هایی که راه‌اندازی کرده‌اند، سعی در انتشار اخبار نادرست، پروپاگاندا و نفوذ در سیاست داخلی و خارجی آمریکا دارند.

در سال ۱۳۹۲ نیز شبکه‌های برون مرزی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران که به زبان‌های دیگر برنامه پخش می‌کنند با محدودیت‌های زیادی روی ماهواره‌های هاتبرد، نایل‌ست و یوتلست روبرو شدند و ماه‌ها پخش برنامه‌های آن‌ها روی این ماهواره‌ها قطع بود.

آن زمان اعلام شد که توقف ارائه خدمات ماهواره ای به این شبکه‌ها،‌ در واکنش به ارسال پارازيت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از ايران صورت گرفته که منبع آن از داخل ايران بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy