Tuesday, Jun 29, 2021

صفحه نخست » گزارش آکسیون "جمهوریخواهان ایران در بلژیک" روبروی پارلمان اروپا در بروکسل در حمایت از کارگران اعتصابی صنایع نفت

jomhouri.jpgبا شروع اعتصابات کارگران صنایع نفت، پتروشیمی و گاز و سراسری شدن آن در ۶۱ واحد و پیوستن هزاران کارگر به این اعترضات حق طلبانه و مسالمت آمیز، فراخوانی به تظاهرات در برابر پارلمان اروپا برای همبستگی و حمایت از اعتصاب و مطالبات کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در روز دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ از طرف تشکل "جمهوریخواهان ایران در بلژیک" انتشار یافت.

در واقع با گسترش و سراسری شدن اعتصاب کارگری و مصادف شدن برگزاری جلسه دوره‌ای "گروه ارتباط با ایران در پارلمان اروپا" باعث گردید فعالین تشکل "جمهوریخواهان ایران در بلژیک" برای اطلاع و جلب حمایت پارلمان اروپا، وسایل ارتباط جمعی و سندیکاهای بلژیکی در زمانی بسیار کم و در وقت کاری، آکسیونی یکساعته را روبروی پارلمان اروپا در میدان لوکزامبورگ برگزار کند.

یک اطلاعیه به زبان فارسی تهیه و در ده سایت و تعداد‌ی شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت. و یک اعلامیه مطبوعاتی بزبان فرانسه انتشار و در اختیار وسایل ارتباط جمعی و سندیگاهای کارگری بلژیکی قرار داده شد.
در روز تظاهرات در حدود چهل نفر از ایرانیان جمهوریخواه، چپ و دمکرات در آکسیون روبروی پارلمان اروپا شرکت کردند.

در آکسیون بروکسل مجری برنامه دلیل تجمع جلوی پارلمان را به حاضرین به دو زبان فارسی و فرانسه توضیح داد. پس از آن برخی مسئولین تشکل صحبت‌های کوتاهی کردند و از اقدامات حمایتی جریانات دمکراتیک و سیاسی و نهادهای حقوق بشری نمونه‌های را متذکر شدند. در میان برنامه شعارهایی در دفاع از اعتصاب و مطالبات کارگران صنایع نفت و پتروشیمی داده شد. علاوه بر شعارهای حمایتی از مبارزات کارگران، حاضرین در آکسیون خواهان اتحاد جنبش‌های اجتماعی مانند کارگران، معلمین، دانشجویان و زنان شدند.

شرکت کنندگان در آکسیون بروکسل شعارهایی به زبان فرانسه و فارسی در دفاع از کارگران اعتصابی و مطالبت‌شان در دست داشتند. سرودهای مبارزاتی در همبستگی با کارگران و مبارزات مردم کشورمان از پشت تربیون پخش شد. حزب چپ ایران (فدائیان خلق) بلزیک، با انتشار اعلامیه‌ای از تظاهرات بروکسل جمهوریخواهان حمایت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy