Wednesday, Jul 14, 2021

صفحه نخست » قاتل میکونوس خواستار «ترور» ترامپ شد

darabi_061321.jpgکاظم دارابی گفت: «محور مقاومت باید آقای ترامپ را ترور کند. من قتل آقای ترامپ را تکلیف شرعی می‌دانم

العربیه - کاظم دارابی، عامل اطلاعاتی اسبق حکومت ایران که در اوایل دهه نود میلادی چهار نفر از رهبران کُرد مخالف جمهوری اسلامی را در رستوران «میکونوس» در برلین پایتخت آلمان به قتل رساند، خواستار ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، برای صدور دستور قتل قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس ایران شد.

به گزارش وبسایت «میمری»، که رسانه‌ها و جریان‌های افراطی را رصد می‌کند، دارابی در گفت‌وگو با «شبکه 5» سیمای جمهوری اسلامی گفت: «حاج قاسم سلیمانی ترور شد، و رئیس‌جمهوری ایالات متحده دونالد ترامپ این جسارت را داشت که بیاید در تلویزیون و در برابر میکروفون‌های کل دنیا بگوید که او دستور این کار را داده است. این بدین معناست که اکنون محور مقاومت باید آقای ترامپ را ترور کند. من قتل آقای ترامپ را تکلیف شرعی می‌دانم.»

در پاسخ به سوال مصاحبه‌کننده که پرسید «به نظر شما چرا باید ترامپ ترور شود؟» دارابی گفت: «حتی اگر در اروپا یا آمریکا کسی بیاید و کار تروریستی بکند، حکم آن شخص اعدام است. حکم آقای ترامپ هم مرگ از طریق اعدام است. انشاالله ترامپ در آینده نزدیک ترور خواهد شد.»

دارابی با تهدید کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه ایران افزود: «همانطور كه حضرت آقا [خامنه‌ای] فرمودند، آمریكا ناقض حقوق بشر در جهان است، و باید اروپا و كشورهای همسایه ما كه خود را وابسته به آمریكا می‌دانند را نیز به آمریکا اضافه کرد. آنها هم در جرایم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شریک هستند.»

گفتنی است که کاظم دارابی از تروریست‌های مشهور دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی است، که پس از مشارکت در قتل رهبران کرد مخالف رژیم در رستورانی در برلین در سال 1992، توسط دستگاه قضایی آلمان محاکمه و به جرم مشارکت در ترور، به حبس ابد محکوم شد.
darabi.jpgدارابی پانزده سال بعد، در حرکتی که اعتراض بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی و نهادهای بین‌المللی دفاع از حقوق بشر را به دنبال داشت، در آذرماه سال 1386 از زندان آزاد و به ایران پس فرستاده شد.

معاون وزارت خارجه وقت و برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی در فرودگاه مهرآباد تهران به استقبال دارابی شتافتند. در آن زمان، کارشناسان این عمل را در راستای تلاش‌های دولت آلمان برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی قلمداد کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy