Sunday, Jul 18, 2021

صفحه نخست » دو موضوع مجزا: رو شدن دروغِ «کذاب»ِ اینترنتی؛ شعار ضد نظام معترضان سوسنگرد...؛ ف. م. سخن

9C91FC63-C70F-4390-BA9B-FE8F35BC9ADC.pngامشب در یکی از اتاق های کلاب هاوس، قرار بود بحث تخصصی در موضوع خبرنگاری و ارتباط آن با فعالیت سیاسی انجام شود.

برخی از اهل رسانه در داخل و خارج از کشور، در این اتاق حضور داشتند و حرف های خود را زدند.

بخشی از حرف ها که تقریبا بخش عمده حرف ها بود، خارج از موضوع و نامربوط بود.

بخشی دیگر مربوط، و حاوی نکات تازه.

برخی «بزرگان» که به حرمت سن شان، سخنان نامربوط شان قطع نمی شد، وقت زیادی را از شنوندگان تلف کردند.

خبرنگار جوانی از ایران، اما سخنان بسیار خوب و قابل توجهی بیان کرد.

در بخش دیگر از گفت و گو ها، کسی که نه کار رسانه ای دارد نه سابقه ی مطبوعاتی، و در همه جا نخود هر آشی هست، وارد بحث شد و شروع کرد به درس دادن به مطبوعاتی هایی که به اندازه ی سن او سابقه ی کار مطبوعاتی دارند. بعد هم بحث را عامدانه سوق داد به سمت «ایران اینترنشنال» و وابستگی این رسانه به عربستان. مقداری هم عدد و رقم در باره ی وابستگی این رسانه به عربستان مطرح شد و شخص آقای «مهدی پرپنجی» را که در «ایران اینترنشنال» مسوولیت دارند خطاب قرار داد و اعدادی را به ایشان نسبت داد.

با آمدن آقای پرپنجی، و صفت «کذاب»ی که ایشان به آقای گوینده دادند، و بیان ارقام صحیح، بحث تخصصی که به انحراف کشیده شده و خارج از تاپیک شده بود، دستکم شامل این فایده شد که شیوه ی برخی منحرف کنندگان بحث های مفید، آشکار شود....

*************

در سوسنگرد، مردم معترضی که تحت فشار های غیر قابل تحمل زندگی و بی آبی به خیابان ها ریخته بودند، شعار:
«حرف ما این است
نظام باید برود»
را دادند.

ایرادی که حرکت های اعتراضی در استان هایی غیر از تهران دارند، در این است که مردم آن استان ها شعارهایی به زبان محلی خود می دهند که قابل فهم برای فارسی زبانان و نیز مردم ساکن سایر استان های ایران نیست.

اگر معترضان، حمایت همه ی مردم ایران را می خواهند، باید در کنار شعار به زبان محلی، شعار به زبان فارسی که قابل فهم برای همه ی مردم ایران هست نیز بدهند تا امکان حمایت از آن ها به وجود بیاید.

وقتی منِ نوعی معنی شعاری که مردم معترض خوزستان می دهند نمی فهمم، چگونه می توانم در باره ی آن ها و خواسته های شان بنویسم و مردم سایر استان ها هم که معنی این شعارها را نمی فهمند چگونه می توانند از آن ها حمایت کنند؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy