Saturday, Jul 24, 2021

صفحه نخست » اولین مدال طلا ایران در المپیک + عکسی که نگاه‌ها را به خود جلب کرد

A0701944-73CE-40BB-AE1F-BD1100294811.jpeg

تبریک رییس فدراسیون تیراندازی آمریکا به همتای ایرانی خود در المپیک توکیو

در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو امروز جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر راهی فینال شد. در این ماده ورزشکارانی از هند، چین (۲ ورزشکار)، کره جنوبی، اوکراین، صربستان، ایران و آلمان در فینال رقابت کردند. در این ماده جواد فروغی در رده نخست قرار گرفت.

بر این اساس نخستین مدال طلای کاروان کشورمان کسب شد.

پس از پایان این رقابت ها رییس فدراسیون آمریکا به علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی پس از کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی تبریک گفت.

1111.jpgبی بی سی فارسی - در اولین روز مسابقات المپیک توکیو، جواد فروغی، پرستار نیروهای سپاه پاسداران، در تیراندازی ۱۰ متر تپانچه مردان به اولین مدال طلای تاریخ ایران در این رشته دست یافت و توانست با پیشی گرفتن از رقیب اهل صربستان در جایگاه نخست قرار بگیرد.


آقای فروغی که ۴۲ سال دارد، شگفتی ساز شد و اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به دست آورد.
او در مرحله مقدماتی تیراندازی ۱۰ متر تپانچه مردان با قرار گرفتن در رده پنجم به فینال صعود کرده بود.

خبرگزاری ایسنا می‌گوید آقای فروغی اهل استان ایلام و مسن‌ترین ورزشکار ایران در مسابقات المپیک توکیو است. او پرستار است و سه فرزند دارد.

آقای فروغی توانست اولین مدال المپیک در رشته تیراندازی را برای ایران به دست آورد و رکورد المپیک را هم ارتقا دهد.


در فینال این ماده، ورزشکاران کشورهای ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که ورزشکار صربستان به مدال نقره رسید و ورزشکار چین سوم شد.

رسانه‌های ایران نوشته‌اند آقای فروغی پرستار بیمارستان بقیه‌الله در تهران بوده که بیمارستان سپاه پاسداران است و به گفته خودش در باشگاه تیراندازی واقع در زیرزمین این بیمارستان تمرین می‌کرده است.


در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران او گفته که به عنوان پرستار همراه با نیروهای نظامی که در ایران "مدافعان حرم" خوانده می‌شوند، در سوریه فعالیت داشته است: "اکثر شهرها و روستاهای سوریه در محاصره نیروهای تکفیری بود و به خاطر دارم که در یکی از این روستاها به نام جورین بیمارستان صحرایی داشتیم و چون با کمبود نیرو مواجه بودیم، خودمان با کمک چند تن از کادر درمان برای محافظت از بهداری، هر شب پست های نگهبانی ۳ الی ۴ ساعته می‌دادیم."

آقای فروغی پیشتر در جام جهانی هند و کرواسی نیز به مدال طلا در این رشته دست یافته بود.


تیم ایران در رشته تیراندازی ۶ نماینده در دو ماده تفنگ و تپانچه دارد. امروز و پیش از مسابقه جواد فروغی، فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ ایستادند.


مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy