Saturday, Jul 24, 2021

صفحه نخست » پاسداری که در جنگ سوریه حضور داشت، قهرمان المپیک شد

sepahOlymp_062421.jpgایران وایر - خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، از عبارت «پاسدارِ پرستار» برای معرفی «جواد فروغی» استفاده کرده است.

جواد فروغی، امروز در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر به مدال طلای رقابت‌های المپیک توکیو رسید. این نخستین مدال طلای ایران در رقابت‌های تیراندازی با تفنگ بادی بود.

فارس، او را یکی از اعضای سپاه پاسداران معرفی کرده است که در جنگ‌های داخلی سوریه به عنوان نیروی مستشاری سپاه قدس، برای «بشار اسد» جنگید.

خبرگزاری سپاه پاسداران مدعی شده است که پیش از آغاز رقابت‌های المپیک توکیو، «محسن نصر اصفهانی» سرمربی‌ تیم‌ ملی تپانچه اعتقاد داشت نباید بر اساس مدال جهانی روی مدال المپیک حساب کرد، اما براساس گفته این رسانه، جواد فروغی معادله‌های سرمربی‌اش را هم بر هم زد.

در فیلمی که خبرگزاری فارس از یک مصاحبه قدیمی جواد فروغی، پیش از همه‌گیری کرونا منتشر کرده است، این تیرانداز سپاه پاسداران مدعی می‌شود که در سوریه در کنار عملیات‌های نظامی، امور پرستاری از مجروحین را هم انجام می‌داد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او گفته بود در طول جنگ، «بیمار و مجروح داعشی» را درمان کرده است.

جواد فروغی در این گفت‌وگو گفته است: «من در طول درمان مجروحین داعشی، روی برخورد با آن‌ها به همکارانم تاکید داشتم و می‌گفتم بسیار با مهربانی رفتار کنید.»

ورزشکار وابسته به سپاه پاسداران مدعی شده بود که «دین او» می‌گوید با اسرا مهربان باشید.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر به مخالفان بشار اسد نیز از عنوان «نیروهای داعش» استفاده کرده است.

خبرگزاری فارس ادای احترام نظامی جواد فروغی به پرچم ایران در زمان اهدای مدال‌ها را نشانه‌ای از «پاسدار بودن» او دانست و نوشت: «طلای فروغی پاداشی بزرگ برای ورزشکاری بود که علاوه بر تمرین، با توکل با پروردگار معامله کرد.»

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر تلاش کرده است در رشته‌های مختلف ورزشی، ورزشکارانی که گرایش‌هایی به دیدگاه‌های این سازمان نظامی دارند را برای پیشبرد اهداف خود جذب کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy