Tuesday, Jul 27, 2021

صفحه نخست » برنامه‌های ویژه دیده‌بان ایران برای روزهای محاکمه حمید نوری به‌ اتهام مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی

hamid_nouri.jpgمحاکمه حمید نوری، ملقب به حمید عباسی، کمک دادیار و دستیار ناصریان(محمد مقیسه‌) در زندان گوهردشت به اتهام مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ١۳۶۷، از روز ١٠ اوت ۲٠۲١ برابر با ١٩ مرداد ١۴٠٠ در دادگاه استکهلم آغاز می‌شود. محاکمه نوری قرار است اواسط فوریه سال ۲٠۲۲ به پایان ‌رسد. ده‌ها تن از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایی که عزیزان‌شان در تابستان شصت و هفت در جریان کشتار زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت اعدام شدند، علیه نوری شهادت خواهند داد.

دیده‌بان ایران، مدت کوتاهی بعد از دستگیری حمید نوری در نهم نوامبر ۲٠١٩، به پرونده او از طریق شکایات خصوصی، ورود کرد و مردم را به‌طور مرتب در جریان روند پرونده او و تمدید بازداشت‌های‌اش قرار داد.

محاکمه نوری بیشتر از این روی اهمیت دارد که او نخستین کسی است که در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی دستگیر و محاکمه می‌شود. این محاکمه، یک‌بار دیگر، جنایات جمهوری اسلامی و کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد.

دیده‌بان ایران، در جریان محاکمه نوری، برنامه‌هایی به‌شرح زیر برگزار خواهد کرد:

١-پخش زنده صدا و گفتگوهای جلسات دادگاه از طریق یک کانال تلویزیونی، که به همین منظور و با نام "دیده‌بان" تاسیس شده است.

۲- گزارش روزانه دادگاه، مصاحبه‌ با شاهدان و شاکیان پرونده نوری، زندانیان سیاسی سابق و خانواده‌‌های جان باختگان دهه شصت، به‌ویژه کشتار زندانیان سیاسی در تابستان شصت و هفت، مصاحبه با صاحب‌نظران و کارشناسان دادگاهی، حقوقی، سیاسی، فعالان جنبش دادخواهی و مصاحبه با شرکت‌کنندگان در محل برگزاری دادگاه.

۳-برگزاری نمایشگاه عکس جان‌باختگان دهه شصت در مقابل دادگاه، پخش اطلاعیه و دامن زدن به گفتگوهای جمعی در باره دادگاه در محل. جدول‌بندی زمان برگزاری نمایشگاه به صورت هفتگی منتشر خواهد شد.

دیده‌بان تلاش خواهد کرد، جلسات دادرسی در ایران و هم‌چنین در جهان بازتاب پیدا کند. به این منظور، جدای از انعکاس اخبار مربوط به دادگاه در شبکه‌های اجتماعی به سه زبان فارسی، انگلیسی و سوئدی، تلاش خواهد کرد به تناوب جلسات دادگاه، به‌ویژه سه روز نخست دادگاه را به‌صورت صوتی و زنده از طریق برنامه تلویزیونی دیده‌بان، به طرف ایران پخش کند.

دیده‌بان تلاش خواهد کرد، جلسات دادگاه را زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش کند. به‌ این منظور، پایگا‌ه‌هایی در فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب، تحت عنوان "دادگاه نوری" تاسیس کرده است.

برای اطلاعات بیشتر، علاقمند می‌توانند با آدرس پست الکترونیکی دیده‌بان(iranwatch@irantribunal.com) و یا از طریق پایگاه‌های "دادگاه نوری" در شبکه‌های اجتماعی که فوقا به آنها اشاره شد، و یا با سخنگویان دیده‌بان؛ مرسده قائدی با شماره تلفن ۰۰۴۴۷۴۰۳۸۶۸۰۵۴، زمان مسعودی با شماره تلفن۰۰۴٩١۵١۵۲۵۷۳۳٩۳، فتان جوکار با شماره تلفن ۰۰۳۵۸۴۵١١۴۰۸۰۰،شهره قنبری با شماره تلفن ٠٠١۶۰۴۷۲٩۶٠۲۴، بسی شاماری با شماره تلفن ۰۰۴۶۷۴۴۵٩۶۴و شهین پویا با شماره تلفن ۰۰۴۶۷٠۴۲۵۵۳١، تماس حاصل نمایند.

دیده‌بان ایران،

تشکیلات اجرایی زیرمجموعه بنیاد ایران تریبونال

۲۸ ژوئیه ۲٠۲١ بربر با ۶ مرداد ١۴٠٠



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy