Tuesday, Jul 27, 2021

صفحه نخست » ادعاهای امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه در دوازدهمین روز اعتراض‌ها

ettelaat_062721.jpg«ضربه کاری» به موساد و انهدام ««یک تیم تروریستی»

صدای آمریکا - نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران می گویند در دو عملیات جداگانه به موساد «ضربه کاری» زده اند و «یک تیم تروریستی را منهدم» کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت اطلاعات ایران، نقشه سازمان اطلاعاتی اسرائیل «برای خرابکاری و به آشوب کشیدن ایران نقش برآب» شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه ۵ مرداد مدعی شد «شبکه‌ای از عوامل» موساد را «به همراه محموله سنگین سلاح و مهمات پس از ورود از مبادی مرزی غرب کشور دستگیر» کرده است.

در گزارش وزارت اطلاعات به تعداد این افراد، زمان و مکان دقیق بازداشت آنها اشاره نشده است. اما ادعا شده که این تسلیحات شامل « کلت کمری، نارنجک، وینچستر، کلاش و فشنگ جنگی» است.

مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات که در این گزارش به نام او اشاره نشده است گفته موساد در نظر داشت «از این تجهیزات در جریان اغتشاشات شهری و ترور بهره برداری» کند.

گزارش وزارت اطلاعات ایران در حالی منتشر می شود که به گفته سازمان عفو بین الملل، در جریان اعتراض‌های سراسری اخیر در ایران دستکم هشت نفر از مردم از جمله یک پسر نوجوان در هفت شهر کشته شده‌اند.

خبرگزاری فارس که به نهادهای امنیتی ایران نزدیک است پیشتر اعلام کرده معترضان توسط «سلاح ساچمه ای وینچستر» کشته شده اند؛ سلاحی که بنابر ادعای فارس توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی استفاده نمی شود و اکنون وزارت اطلاعات ادعا می کند که قرار بوده توسط «عوامل موساد» وارد کشور شود.

ادعای وزارت اطلاعات ایران در مورد وارد کردن «ضربه کاری» به موساد در شرایطی است که عملکرد امنیتی این وزارتخانه، در هفته‌های گذشته با انتقادهای بسیاری در میان مقامات سابق جمهوری اسلامی روبرو بوده است.

ماه گذشته، علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات گفت: «نفوذ موساد در بخش های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند.»

قبل از آن هم، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، بالاترین مسئول وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در حوزه اسرائیل را به جاسوسی برای موساد متهم کرده و گفته بود ضعف اطلاعاتی موجب شد که سقف سازمان فضایی ایران را سوراخ کنند و اسناد کشور را ببرند.

در خبری دیگر، نیروی زمینی سپاه مستقر در آذربایجان غربی ادعا کرده که یک «تیم تروریستی» را در جنوب این استان «منهدم» کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در اطلاعیه روز سه شنبه این واحد نظامی گفته شده است: « تیم تروریستی سه نفره در منطقه‌ عمومی بوکان که اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی را در دستور کار داشت» « شناسایی و متلاشی» شده و « سه نفر از عوامل منحرف که قصد نجات این تیم را داشتند دستگیر شدند.»

ادعاهای نهادهای امنیتی و نظامی ایران در شرایطی مطرح می شود که در پی بی‌آبی در خوزستان، چند استان کشور در دو هفته گذشته صحنه اعتراض های گسترده مردم به رهبر جمهوری اسلامی و ارکان حکومت بوده است.

نهادها و مقام های رسمی جمهوری اسلامی معمولا اعتراض‌ها را به «توطئه آفرینی دشمنان» نسبت می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy