Friday, Jul 30, 2021

صفحه نخست » دو کشته در "حمله پهپادی ایران" به نفتکش تحت مدیریت اسرائیل

attack_063021.jpgاسرائیل: ایران عامل حمله امروز به کشتی در دریای عمان است

ایران وایر - یک مقام اسرائیلی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۳ اسرائیل گفته است که حمله پهپادی پنجشنبه شب به کشتی ژاپنی تحت اجاره اسرائیل، توسط ایران انجام شده و ایران مسبب مرگ دو خدمه این کشتی است.

روز جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰، جروزالم پست، در گزارشی بدون اعلام نام این مقام اسرائیلی نوشت که اسرائیل ایران را پشت پرده این حمله مرگبار به کشتی تحت اجاره شرکت «زودیاک ماریتایم»، متعلق به میلیونر معروف اسرائیلی، ایال اوفر، می‌داند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که یک شهروند رومانی که کاپیتان کشتی و یک شهروند بریتانیایی که از اعضای تیم امنیتی بوده است، در این حمله جان باخته‌اند.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی به «والانیوز» اعلام کرده بود که حمله پهپادی و از نوع انتحاری بوده است.

پنج شنبه شب به وقت محلی، رسانه‌ها از حمله به یک کشتی تجاری به نام «مرسر استریت» در نزدیکی سواحل بندر «مصیره» در دریای عمان خبر دادند که گفته شد در حالی‌که خالی بوده مورد حمله «راهزنانه» قرار گرفته است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در چند ماه گذشته، تنش‌ها بین اسرائیل و ایران شدت گرفته است. هفته گذشته نیز، یک منبع نزدیک به حزب‌الله به ایران‌وایر گفته بود که حمله هوایی اسرائیل به مواضع حزب الله لبنان در سوریه، شامل مخازن نفتی این گروه بوده که به تازگی ایران آن را ارسال و در اسکله بانیاس تحویل حزب‌الله داده بوده است.

بیشتر بخوانید:

دو کشته در حمله پهپادی به نفتکش تحت مدیریت اسرائیل: کار ایران بود؟

وبسایت امنیت دریایی «دریاند» اعلام کرد که حمله به این کشتی با پهپاد انتحاری صورت گرفت و در پی آن دو نفر از خدمه کشتی (یک بریتانیایی و یک رومانیایی) کشته شدند

یک مقام اسرائیلی: ایرانی‌ها با هواپیمای بدون سرنشین به این کشتی حمله کردند

ایندیپندنت فارسی - به گزارش کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، در حمله‌ای پهپادی به یک کشتی نفت‌کش که مدیریت آن با یک بازرگان اسرائیلی است، دو ملوان کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشتی «ام/تی مرسر استریت» که مالیکت ژاپنی دارد، پنجشنبه شب هنگامی که از دارالسلام در تازانیا عازم فجیره در امارات متحده عربی بود هدف حمله‌ای قرار گرفت که ادعا می‌شود کار ایران بوده است.

حمله در شمال اقیانوس هند انجام شده و یک مقام اسرائیلی که نام او ذکر نشده، به کانال ۱۳ گفته است: «این یک حمله تروریستی از سوی ایران است که دو انسان بی‌گناه در آن کشته‌ شده‌اند. ایرانی‌ها با هواپیمای بی‌سرنشین به این کشتی حمله کردند.»

به گزارش روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست، یک منبع آمریکایی هم به وب‌سایت خبری «والا نیوز» گفته که حمله با یک پهپاد انتحاری انجام شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شرکت کشتیرانی «زودیاک مریتایم» در بیانیه‌ای اعلام کرده که کشتی حامل بار نبوده است و دزدان دریایی به آن حمله کرده‌اند. اما سازمان عملیات کشتیرانی تجاری بریتانیا در توصیه‌نامه‌ای، حادثه را «حمله‌ای متفاوت با حمله دزدان دریایی» توصیف کرده است. این سازمان بعدازظهر جمعه اعلام کرد که نیروهای دریایی ائتلاف و تیم‌های جست‌وجو و نجات در صحنه حاضر شده‌اند.

کشتی هدف قرار گرفته شده در مالکیت یک شرکت ژاپنی است ولی مدیریت آن با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در بریتانیا است که مدیرعامل آن ایال اوفر، بازرگان اسرائیلی، است.

خبر حمله را ابتدا وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد و خبرگزاری آسوشیتد پرس آن را نقل کرد. وزارت دفاع بریتانیا جزئیات بیشتری ارائه نکرده، مگر آنکه حمله در نزدیکی جزیره مصیراه عمان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مسقط انجام شده است.

بنا بر این گزارش، عمان، ارتش اسرائیل و ناوگان پنجم ایالات متحده که در منطقه گشت می‌زنند، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

***

این نخستین بار نیست که یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی آب‌های ایران هدف حمله قرار می‌گیرد، و اکنون همچون چند سال گذشته تنش میان دو کشور ایران و اسرائیل بالاست.

در فروردین‌ماه سال جاری نیز یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی امارت‌نشین فجیره در امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفت، و در همان زمان هم تلویزیون دولتی اسرائیل به نقل از مقام‌های این کشور، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy