Friday, Jul 30, 2021

صفحه نخست » اینستاگرام اژه‌ای یک روز پس از راه‌اندازی مسدود شد

ejei_063021.jpgدویچه وله - حساب کاربری رئیس قوه قضاییه ایران در اینستاگرام حدود یک روز پس از راه‌اندازی و به موازات بررسی طرح جنجالی مجلس از دسترس خارج شد. او در اولین پست کلیپی در باب عدالت منتشر کرد و از مردم خواسته بود با او در ارتباط باشند.

اینستاگرام محسنی‌ اژه‌ای که روز عید غدیر رسما آغاز به کار کرده بود، حدود ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی مسدود شد. شرکت اینستاگرام حساب کاربری رئیس قوه قضاییه را کمی بعد از دسترس خارج کرد. علت امر اعلام نشده است.

در معرفی حساب کاربری اژه‌ای آمده بود که کاربران فضای مجازی می‌توانند به این وسیله از اخبار و مواضع رئیس دستگاه قضا مطلع شوند و نظرات پیشنهادی و انتقادات خود را با ارائه نقش دیده‌بانی مطرح کنند.

اژ‌ه‌ای در اولین پست اینتاگرامی خود کلیپی با موضوع عدالت منتشر کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای گفته است: «این صفحه آغاز به فعالیت نموده بود تا امکانی برای ارتباط مستقیم با مردم شریف و فعالیت فضای مجازی باشد و با استقبال بسیار گسترده کاربران روبرو شده بود اما به دلایل اعلام نشده از سوی اینستاگرام از دسترس خارج شده است.»

مرکز یاد شده افزوده که تلاش برای بازگرداندن این صفحه ادامه دارد و اژه‌ای صفحات دیگری نیز به زودی در شبکه‌های اجتماعی برای "ارتباط دو سویه با مردم" دایر خواهد کرد.

نامی از صفحات دیگر برده نشده، اما اژه‌ای مانند سایر مقامات جمهوری اسلامی، در توییتر فعالیت دارد. حضور در این پیام‌رسان مستلزم فیلترشکن است.

افتتاح ناکام حساب کاربری اژه‌ای در اینستاگرام به موازات طرح جنجالی مجلس انجام گرفته است؛ طرحی که "صیانت از حقوق کاربران و ساماندهی فضای مجازی" نامیده شده و هم اینک در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی است.

اجرای طرح در شکل کنونی آن می‌تواند همه سرویس‌های خدمات اینترنتی از جمله گوگل، اینستاگرام و واتساپ را فیلتر کند. براساس تبصره ۲ ماده ۲۸ طرح تقریبا همه پلتفرم‌های مشهور درصورتی ‌که پس از گذشت چهار ماه از اجرایی شدن این طرح، مجوز نگیرند و نماینده‌ای در ایران معرفی نکنند، باید مسدود شوند.

این طرح معادل "اینترنت ملی" معرفی می‌شود، اما شماری از کارشناسان امنیت فضای مجازی، دورنمای امر را مسدودسازی و فیلترینگ اینترنت می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy