Friday, Aug 6, 2021

صفحه نخست » حقوق بازنشستگی روسای جمهوری سابق ماهی ۳۵۰ میلیون تومان!

salary2_080521.jpgاستان‌وایر- «حسن نوروزی»، عضو «کمیسیون حقوقی» مجلس شورای اسلامی گفته است روسای جمهوری سابق در ایران ماهیانه ۳۵۰ میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

نوروزی روز جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ با اشاره به افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌ مقامات گفته است: «این که رییس جمهوری برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند، غلط است. اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد، اشکالی ندارد.»

میزان حقوق و پاداش دریافتی مقامات ارشد سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی، از جمله «علی‌ خامنه‌ای» هیج‌گاه به طور شفاف اعلام نمی‌شود.

برخی نزدیکان علی خامنه‌ای، از جمله «غلامعلی حداد عادل» پیش‌تر ادعا کرده بودند که رهبر جمهوری اسلامی از طریق اجاره خانه‌ای در جنوب تهران روزگار می‌گذراند.

با این حال، خبرگزاری «رویترز» در سال ۱۳۹۳ در یک گزارش پژوهشی، به یک مجموعه انبوه اقتصادی تحت مدیریت رهبر جمهوری اسلامی، یعنی ستاد اجرایی فرمان امام پرداخته بود که با فعالیت‌های عظیمی که دارد، منبع مالی مستقلی برای پشتیبانی آیت‌الله خامنه‌ای فراهم می‌کند.

این گزارش تفصیلی، ارزش دارایی‌های ستاد را حدود ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده بود.

دریافتی نمایندگان مجلس نیز در سال‌های گذشته افزایش داشته و از پنج سال پیش تا کنون دو و نیم برابر شده است. آن‌ها علاوه بر حقوق ماهیانه، مبلغی به عنوان ودیعه مسکن، هزینه‌های دفتر، راننده و ماشین دریافت می‌کنند.

در ابتدای شروع به کار مجلس فعلی، «حسین جلالی»، نماینده رفسنجان در توییتی نوشت او و دیگر نمایندگان مجلس ۲۳۱ میلیون تومان حقوق گرفته‌اند: «اولین حقوق نمایندگی (۱۱ میلیون تومان) به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان حق مسکن و ۲۰میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy