Sunday, Aug 8, 2021

صفحه نخست » رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: مردم توقع بی‌جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت سازگار کنند

E1A7E27D-9A97-4430-84D0-3CF70B923787.pngایندیپندنت فارسی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر نقش مهم روحانیت است، اظهار داشت: «ما از مردم انتظار داریم که درخواست‌ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.»

به گزارش شفقنا، هاشم حسینی بوشهری که در گردهمایی مجازی مبلغان و گروه‌های تبلیغی ویژه محرم ۱۴۴۳ سخنرانی می‌کرد، گفت: «اگر این دستجات و عزاداری‌ها نبود، انقلاب ما ناقص می‌ماند و اگر هم پیروز می‌شد، دیر این اتفاق رخ می‌داد، این شور احساسات مردم را تحریک کرد و در نهایت پیروزی حاصل شد.»

او در ادامه به طور تلویحی به کاهش حضور مردم در مراسم‌های محرم پرداخت و افزود ما نباید از کم بودن جمعیت و زیاد بودن رقبا بهراسیم.

طی روزهای اخیر مشکلات معیشتی، قطعی آب و برق و سرکوب خشونت بار مردم معترض باعث شده تا کارآمدی نظام حاکم مورد سؤال افکار عمومی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این سخنان در واکنش به اعتراضات اخیر بیان شده است.

از سوی دیگر، به دلیل گسترش کرونا، ایران در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برد. بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و طی روزهای اخیر بر اساس آمار رسمی روزانه نزدیک به ٤٠٠ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه آمار غیررسمی از تعداد بالای هزار نفر در روز خبر می‌دهند.

اصرار برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در حالی است که بیش از ۹۰ درصد شهرهای ایران در وضعیت قرمز به سر می‌برند و متخصصان هشدار داده‌اند که برگزاری هرگونه تجمعی ممکن است پیامدهای غیر قابل جبرانی داشته باشد؛ اما برگزاری عزاداری‌های ماه محرم برای تندروهای نزدیک به حاکمیت فقط یک مراسم مذهبی نیست و اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند.

پیش‌تر و در همین رابطه مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با برگزاری مراسم محرم گفت بسیاری از افراد از تعطیل شدن تعداد قابل ملاحظه‌ای از هیئت‌ها در سال قبل، نامحسوس بودن نشانه‌های عزا در سطح شهرها مانند پرچم‌های سیاه و یا برپایی ایستگاه صلواتی و ... گلایه داشتند که امسال تعظیم شعائر به‌صورت جدی در دستور کار خواهد بود و بنا داریم با کمک هیئت‌ها و توان و ظرفیت آن‌ها به سمت حل مسائل و مشکلات مردم هم حرکت کنیم.

همچنین، با وجود شیوع موج پنجم ویروس کرونا، منصور ارضی، مداح شناخته شده، مراسم عزاداری محرم را «میدان مبارزه» دانسته و گفته است که باید برای برگزاری این جلسات «برنامه‌ریزی» شود. او از دولت خواسته است که به دلیل تعطیل کردن برخی جلسات روضه در سال گذشته، استغفار عملی کند. منصور ارضی هیئت‌های سینه‌زنی ماه محرم را «رکن اصلی» جمهوری اسلامی خوانده و تصریح کرده است هر نظامی که ارکان اصلی‌اش تعطیل شود، کارش تمام است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy