Wednesday, Aug 25, 2021

صفحه نخست » محاکمه یک تبعه ایرانی به اتهام «قاچاق انسان و قتل غیر‌عمد» در دانمارک

arab25.jpgالعربیه - یک تبعه ایرانی به اتهام «قاچاق انسان» و برنامه‌ریزی گسترده برای عبور دادن پناهجویان ایرانی از «کانال مانش» میان فرانسه و بریتانیا، که اواخر سال گذشته به غرق شدن کودک خردسال آرتین در سواحل شمالی فرانسه انجامید، در دانمارک دادگاهی شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، رئوف رحیمی‌فر، 37 ساله، یکشنبه 22 اوت 2021 در دادگاهی در دانمارک به برنامه‌ریزی برای «صدها عبور احتمالی»، از جمله سفری که جان آرتین ایران‌نژاد، 15 ماهه را گرفت، متهم شد. آرتین در اکتبر 2020 به همراه پدر و مادر و خواهر و برادرش در سواحل دانکرک فرانسه غرق شد، و جسدش روز سال نوی 2021 در نروژ به خشکی رسید.

دادگاه دانمارکی یکشنبه رحیمی‌فر را به سازماندهی این سفر و تعداد زیادی سفرهای دیگر متهم کرد، و منابع امنیتی فرانسه و انگلیس مدعی شدند او یکی از «عوامل اصلی عملیات قاچاق انسان» بوده است.

اسناد دادگاه دانمارکی که «دیلی میل» از آن مطلع شده، شامل سوابق تلفنی رحیمی‌فر است که نشان می‌دهد او برای نظارت بر کار عبور مهاجران از کانال مانش، به طور مرتب از خانه‌اش در دانمارک به شمال فرانسه رفت و آمد می‌کرده است. بر اساس اسناد، نقش وی «تهیه و حمل قایق» بوده است.

rahimi2.jpgتصاویر منتشر شده از رئوف رحیمی‌فر و همسرش در دانمارک

***

رحیمی‌فر به همراه خانواده‌اش در سال 2016 به عنوان پناهنده کُرد ایرانی وارد دانمارک شده بود. پلیس دانمارک در یورشی شبانه در 23 ژوئن 2021 به آپارتمان سکونت او، رحیمی‌فر را به اتهام قاچاق مهاجران از طریق کانال مانش به بریتانیا متهم کرد. پلیس دانمارک همچنین خواستار استرداد او به فرانسه شد تا در دادگاه به اتهامات خود در آن کشور پاسخ دهد.

رحیمی‌فر در فرانسه به «قاچاق انسان» و «قتل غیرعمد آرتین و خانواده‌اش» متهم است، و اگر مقصر شناخته شود احتمالا به 10 سال زندان محکوم خواهد شد. به گفته وکیل رحیمی‌فر، دادگاه عالی دانمارک غربی طی چند روز آینده تصمیم نهایی‌اش را درباره استرداد او اعلام خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy