Tuesday, Sep 7, 2021

صفحه نخست » تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان علیه طالبان

farda6.jpgرادیو فردا - شهرهای مختلف افغانستان در پی فراخوان احمد مسعود برای قیام علیه طالبان شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور صحنه تظاهرات گروه‌هایی از مردم بود که شعارهایی در حمایت از جبهه مقاومت و ضد پاکستان و طالبان سر دادند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد مردم شهرهایی چون کابل، مزار شریف و هرات به خیابان آمده‌اند و شعارهایی نظیر «زنده باد جبهه مقاومت»، «مرگ بر پاکستان» و «الله اکبر» سرمی‌دهند.

همزمان نیز گزارش‌هایی از تداوم درگیری‌ها میان نیروهای طالبان با جبهه مقاومت ملی در پنجشیر منتشر شده است.

احمد مسعود که به عنوان رهبر جبهه مقاومت ملی علیه طالبان شناخته می‌شود، روز دوشنبه پس از درگیری‌های شدید با طالبان که شب گذشته ادامه یافت، با انتشار پیامی از مردم افغانستان خواست که در گوشه گوشه این کشور علیه طالبان قیام کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وی اظهار داشت: «حمله دیروز طالبان به وضوح نشان داد که نیروهای بیگانه همسو و در کنار طالبان در مقابل ملت افغانستان از دیرباز قرار داشتند و هنوز حضور دارند.»

اشاره آقای مسعود به بالگردها و پهپادهایی است که شامگاه یکشنبه به بمباران مواضع جبهه مقاومت پرداختند که برخی گزارش‌ها، از جمله گزارش ایندیا تودی، این ادوات را به ارتش و استخبارات پاکستان نسبت می‌دهد.

این گزارش‌ها عنوان می‌کند که فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت، با حمله یکی از این پهپادها کشته شده است.

مقام‌های طالبان و پاکستان به این اخبار واکنش نشان نداده‌اند.

پنجشیر تنها استان افغانستان است که هنوز در برابر طالبان تسلیم نشده و مقاومت می‌کند. حساب کاربری جبهه مقاومت ملی در توییتر که اخبار مربوط به این گروه را منتشر می‌کند، شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نیروهای مقاومت «علیه دشمن متجاوز از سر گرفته شد و جنگ شدید در مقر ولایت [استان پنجشیر] ادامه دارد».

ساعاتی قبل از آن طالبان ادعا کرده بودند که پنجشیر را تصرف کرده‌اند، اما جبهه مقاومت بلافاصله این ادعا را رد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy